nytt ylletäcke från hansbo/willab!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 556
P

piggis_83

hittade detta ylletäcket på deras hemsida (www.hansbosport.se) Vad tycker ni? jag funderar på att köpa det blå/grön/grå-rutiga till min unghäst att ha till vardags. Tror ni det har bra kvalitet? Undrar vad det kostar....? Deras täcken brukar ju inte va jättedyra, inte nu längre sen hansbo blev uppköpta.

Nån som sett täckena i nån affär än? Det rosa täcket va sött,men jag tror inte tuffingen vill ha rosa :D

Sv: nytt ylletäcke från hansbo/willab!

jag kan ju va snäll o lägga upp en bild på det oxå :idea:

751021.JPG

hansbo brukar ha rätt bra material på sina grejer.. den kanske ligger på en 5-700,- kanske? bara en gissning.. det blåa var jättetufft!

jo de brukar va bra grejer, men de har ju bytt ut i princip hela sortimentet sen dom blev uppköpta av willab. Förr hade ju bara hansbo dyra, kvalitetstäcken, nu har dom några såna kvar men oxå mkt billiga täcken (ex event)

jag gissar nog oxå på att täcket ligger på runt 500. skulle va kul o höra om det är så pass nytt så ingen har hunnit köpa det än, eller om det finns nån med ett nyinköpt sånt täcke som kan berätta lite hur det är i passform, kvalitet osv!

som sagt, de har blivit uppköpta av willab ju och en hel del täcken i deras sortiment nu är rätt billiga.
Dock har de kvar ex. hansbo combitäcke o det kostar väl en 700 kanske.

detta täcket tror jag inte tillhör "gamla" hansbo utan snarare willab, alltså lite billigare. men det är bara vad jag tror...

nej självklart inte!! inte ens en hovkrats, gör inte du det? :smirk:

Det är nytt och kostar omk 1000 kr finns i deras senaste lilla katalog som kommer med HästMagazinet
Inte så tjockt som de vanliga ylletäckena fr Hansbo men inte tunnt heller.
// GW

okej tack, faktiskt lite dyrare än min gissning, men jag ska nog införskaffa ett sånt då!
Tack för infon :)

haha om du tar de rosa så tar jag de blå :rofl:
higgins blir nog glad för ett rosa täcke :D

piggis_83 skrev:
jag kan ju va snäll o lägga upp en bild på det oxå :idea:

751021.JPG

åhh jag vill ha det rosa till min unghäst tjej på 3 år och det blåa till min tävlings kille. :D

hm dags att leta upp en affär som kan ta hem täcket?!
för ingen har sett dom ute i butik än eller?
vänder mig väl till mitt kära börjes ;)

Liknande trådar

P
Utrustning Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni har för prylar till era hästar, vilka märken/producenter ni tycker är bra och dåliga osv osv. Så... 2
Svar
35
· Visningar
6 310
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Fjärilar!
  • Dalmatiner