Bukefalos 28 år!

Nytt ytskikt på ridbana

Trolla

Trådstartare
Har idag en ridbana uppbyggd med sviktande lager av gamla däck (gummi), däröver en matta och sedan stenmjöl. Den är bra att rida på sviktar fint och vatten samlas inte där. Dock är jag inte helt nöjd med att ha stenmjöl att rida på, det sliter så mkt på hovarna... Vad kan man lägga ovanpå som ger ett bättre ytskickt än stenmjöl, men där jag ändå inte behöver schakta bort något av det som finns?
Fungerar det med "vanlig grus" eller det blir för tungt?
 
Undrar samma.. Har du bestämt dig för något? Själv funderar jag på nån slags sand fast ett väldigt tunt lager. Vill absolut fortfarande ha en fast bana.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 503
Senast: warg
·
Äldre Det börjar bli dags för vårstädning, och efter en titt i alla utrymmen blir jag mer eller mindre gråtfärdig innan jag ens börjat...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 789
Senast: hastflicka
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 315
Senast: raggsock
·
H
Anläggning Hej! Stallet jag har tagit över har en ridbana som i dagsläget har bra material, ganska hårt och fast men banan lutar nedåt mot ena...
Svar
10
· Visningar
2 362
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp