Nyttan med Back on Track-grimma?

Bukefalos 30 år!

finapina

Trådstartare
Okej, jag fattar nyttan med t.ex ett BoT-täcke, benpaddar el dyl men en grimma? I vilket syfte har man den? Tänker att det är så liten yta den täcker? Någon som använder, ser ni ngn effekt?

Okej, jag fattar nyttan med t.ex ett BoT-täcke, benpaddar el dyl men en grimma? I vilket syfte har man den? Tänker att det är så liten yta den täcker? Någon som använder, ser ni ngn effekt?

Men BoT är ju märket och inte textilen som är ”speciell”. Eller är grimman gjord av den textilen (minns inte namnet)?

Men BoT är ju märket och inte textilen som är ”speciell”. Eller är grimman gjord av den textilen (minns inte namnet)?
Dom jag har sett har iaf varit gjort i samma textil som övriga bot produkter med varning om att grimman måste "vänjas" in.

Undrar oxå vad nyttan är med grimmorna dock. 🙈

Jag har en sån, men det är bara för att jag läste att den var bra för hästar som lätt får skav. Tror dock inte det har ngt med den påstådda effekten😊

Också läst att de förhindrar skav samt ökar blodcirkulationen. Det senare är jag skeptisk till för är ju minimal anläggningsyta.

Jag har back on track grimma. Men enbart för den sitter bra. Är mjukt vadderad utan att vara sladdrig.

Har också en, inte för någon effekt utan för att den såg trevlig ut - och efter provande, sitter bra på hästen. Han får dock inte ha den nu på sommaren pga syns så dåligt i gräset (grön) när han tar av sig den :cautious:

Jeg har ikke tenkt på det før nå, men etter at jeg byttet til BoT grime så har låsningen som hesten har i nakken blitt borte. Har vært så ille at behandler ikke kom til for å trykke på triggerpunktene (februar) til å være helt bort (mai) begynte med BoT i april...
Det er ikke sikkert det er grunnen, men det er et sammentreff.

Ni som köpt den för att motverka skav, fungerar den bättre? Jag har tänkt köpa till min häst som måste ha grimma i hagen men som blir lite hårlös på sommaren.

Från hemsidan: "Fodrad med reflekterande Welltex®-teknologi för att stimulera blodcirkulationen och bidra till mer rörliga och avslappnade muskler i de känsliga områdena kring nacke och ganacher."

Så tanken är iallafall att det ska hjälpa, huruvida det faktiskt gör någon nytta är oklart, tycker också att det känns som för liten yta, men hästar är ju känsliga varelser.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka