Ö&B har fått in MER hästsaker!

Sv: Ö&B har fått in MER hästsaker!

S, M och L såg jag bara. Jag har L och de var precis lagom på min häst, och hon är inte såå stor... så jag tycker inte de var så stora i storlekarna.

Jag var inne i katrineholm idag och tittade, de hade sadlarna och tränsen men inga schabrak. sadeln såg ut som plast och tränset var hårt..

var på öb i varberg idag. varken schabrak, träns eller sadlar hade dom. blev nästan lite besviken. hade velat checka in vad för skräp dom säljer...

Jag köper också alltid pälsglanset där (det är ju det bästa), men sist jag var så fanns de inte. Nu har jag sett att de säljer samma på B*rjes. Fick, då de var slut på ÖB, köpa equistar (som kostar 129 och är inte ens en liter), men den var inte alls lika bra.. Jag ska nog beställa ett parti a 25 flaskor Sjöbogårdens från Börjes, så har jag så att jag klarar mig de närmsta 10 åren :angel:

Dock är de 14 kr dyrare på B*rjes.

Borde kanske ta et tur dit då:D dock så har jag inte så mycket pengar men men:P Jag har ju faktiskt inte så långt till nämsta affär:)

jag var på ÖB i Karlskrona igår, och bliev impad av det platta tränset :love: riktigt mjukt läder.. riktigt mjukt... det kostade 199 kr. Enligt min smak var remmarna för breda på nos och pannremmen, tycker det ska vara max ca 1.5cm, men dessa var mkt bredare..Lädergrimmorna kostade 179 kr här, och de är mjukt fodrade på nacken och nosremmen.
Tyckte om senskydden de hade för 129kr med. Och sadeln så jag köpe en sån. INte!

jag var på ÖB i Karlskrona igår, och bliev impad av det platta tränset :love: riktigt mjukt läder.. riktigt mjukt... det kostade 199 kr. Enligt min smak var remmarna för breda på nos och pannremmen, tycker det ska vara max ca 1.5cm, men dessa var mkt bredare..

Såg det ut ungefär såhär? I så fall kanske man skulle försöka ta sig till något av varuhusen...

jo, det gjorde det. Blä :angel:

Kan tänka mig att det passar mkt bra på hästar med grova huvuden.

Nu råkar det vara så att jag älskar träns av den typen.:D Som sagt, får se om jag kan komma dit så jag kan klämma och känna på det själv.

Smaken är som baken!
Annars kan jag tipsa om att Eko I kristianstad har ett liknande med smalare remmar, med mer synliga sömmar för 299, fast andra eko:n har nog det med

Senast ändrad av en moderator:

Det var någon som skrev att det fanns granninge liknande stövlar för under 400 kr, är det nån som kolla lite närmare på dessa?
skulle behöva några mer "luftiga" stövlar i stil med graninge, eller carlscrona, som man kan få plats med sockar i på höst o vår när man inte vill ha termo stövlar.

Har köpt linemnet, schampo o pälsglans från öb o är nöjd med allt. Framförallt är jag nöjd med det biliga läderbalsamet de har, med lanolin o bivax..

jag har provat dem. Det var så att dvärgar hade kunnat tälta innuti om man tog sin storlek! jag har enorma fötter, 41 :) och jag behövde ha 37! kvaliten är väl som sladdriga vanliga budgetgummistövlar.... inget jag rekommenderar...

Smaken är som baken!
Annars kan jag tipsa om att Eko I kristianstad har ett liknande med smalare remmar, med mer synliga sömmar för 299, fast andra eko:n har nog det med

OK, tack för tipset!:) Ska lägga det på minnet om jag passerar någon Eko-affär, för tyvärr finns det inget här i närheten.

trodde eko hade slutat med hästsaker för då jag avr in i ekot i helsingborg sa dom att dom slutat :(

kl

Ingen som vet hur det ser ut på Ö&B i Luleå? :angel:

nej men jag vill cokså veta det! har varit på väg några dagar nu men det har som inte blivit av..kanske ska tvinga en kopmpis att åka idag :D

Citygross utanför helsingborg säljer ju hästgrejer. Hoppas dom inte slutar med det för det är bra saker som kan hålla ett tag. Dessutom har dom lite foder

ÖB hade inte fått in speciellt mycket här. Lite träns, spön, grimmor, schabrak m.m. låg där. Förundrades över det platta tränset faktiskt var mjukt! Men har man så många träns till en häst behöver man inte ett till...

Senast ändrad:

kl*

Då har man väll tur som sommmarjobbar där :D Börjar halv 10 idag o har en hel talvtimme på mig att frossa innan alla kunder kommer :banana: har haft semester nu i 1 vecka så de ska bli intressant att se vad vi har fått in :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka