Bukefalos 28 år!

Obehörig katter....

Hera

Trådstartare
Vet inte om denna tråd ligger rätt, men det handlar ju om min trädgård.

Problemet är katter som springer lösa på vårt område. Bostadsbolaget tänker inte göra någonting. Bajs i sandlådorna på lekplatsen, bajs i mina rabatter. Två av katterna har ett par ggr smitit in i min lägenhet (detta problem löser min hund)

Finns det något man kan göra för att hålla dem borta från mina rabatter?
Det är vidrigt att få kattskit på handskarna!!!
Vågar inte ens tänka på hur det ska bli när Lillan kommer in med kattskit på sina vantar... :mad:
 
Sv: Obehörig katter....

Sandlådan är det nog bäst med ett lock på. Rabatterna är det nog värre med. Det finns ju grejer som sägs ska avge ljud som skrämmer bort dom, men hur dom funkar vet jag inte. Annars är det nog att försöka komma åt och kasta vatten på katterna när dom kommer och på så vis kanske få dom att undvika din trädgård.
 
Sv: Obehörig katter....

Vet inte om denna tråd ligger rätt, men det handlar ju om min trädgård.

Problemet är katter som springer lösa på vårt område. Bostadsbolaget tänker inte göra någonting. Bajs i sandlådorna på lekplatsen, bajs i mina rabatter. Två av katterna har ett par ggr smitit in i min lägenhet (detta problem löser min hund)

Finns det något man kan göra för att hålla dem borta från mina rabatter?
Det är vidrigt att få kattskit på handskarna!!!
Vågar inte ens tänka på hur det ska bli när Lillan kommer in med kattskit på sina vantar... :mad:

Ättika :idea:
Det ska tydligen hålla borta både katter och andra djur, men jag vet inte hur nyttigt det är för blommor osv:O?
 
Sv: Obehörig katter....

Min syster hade samma problem. De fick råder att spruta vatten på katten, tror det hjälpte. Men de är frågan hur okej det är?:o:angel:
 
Sv: Obehörig katter....

Vi köpte mega-pack med finmald vitpeppar och strödde i rabatterna nrä vi hade kattproblem. Katterna försvann omgående, inte kul med vitpeppar i nosen.
Finns även avskräckande medel att köpa i zoo-affären, men det är mkt dyrare än vitpeppar.
Spruta vatten på dem när man ser dem kan ju också hjälpa, men hur ofta ser man dem när de är där?
 
Sv: Obehörig katter....

Då ska här inhandlas vitpeppar :devil:

Sandlådan är ju typ som en stor lekplats så den kan man inte lägga lock på...

Personligen förstår jag inte hur man kan få ha katter lösa när man inte har någon koll på dem.
 
Sv: Obehörig katter....

Lägg inte vitpeppar i sandlådan:eek:. Det bästa är nog att hägna på något sätt, hur vet i 17. Katter klättrar bra. Själva har vi katt men har aldrig haft ont av att hon bajsat i rabatter mm, inte ens i vår sandstrand till trädgårdsdammen.
 
Sv: Obehörig katter....

Usch jag tycker det är så jävla trist att folk inte kan ta ansvar för de djur de skaffat.
Tänk vilket väsen det skulle bli om din hund skulle skita på deras uppfart eller hästen skulle käka upp gräsmattan. :devil:

"Nej men han är en utehäst, han kommer hem när han är hungrig"
 
Sv: Obehörig katter....

sätt inte vitpeppar där barnen ska vara :eek:

Jag försökte med vitpeppar inomhus i blomkrukor.... men inte fan brydde sig mina katter... :devil: dom är och härjar i dom ändå... lösning: plastblommor och grus ist för jord.... kanske inte så kul att ha ute :rofl:

Går det att prata med kattägarna vet du vilka det är?

Bussa hunden efter katterna? Spraya med blomspruta? Sätt en skylt "marken får ej beträdas av utomstående" sen fångar du katterna :angel: och lämnar till polisen :angel:
 
Sv: Obehörig katter....

Hemma brukade mamma gnida in våra stenplattor med vitlök, det höll iaf löpande katter borta.
Kanske kan testa å stoppa ner lite i rabatten ;)

Höll iaf bort katterna från vår ingång då... men det va ju tidigt 90tal, saker å ting kan ju ha förändrats ;)
 
Sv: Obehörig katter....

*KL*
Skjut katterna.:devil:
Alternativt fånga och lämna in dem till polisen som hittegods.
 
Sv: Obehörig katter....

hur ska man veta tex om dom bara är chippade? :angel: olaga intrång borde gå före (hoppas jag) Jag ÄLSKAR katter, har två själv men fan att okända katter ska på min tomt :devil: då är det krig! (Mina är innekatter, hoppas dom inte har planer på att börja smita ut nästa vecka då vi bor i hus igen)
 
Sv: Obehörig katter....

Varför kan man inte ha vitpeppar i sandlådan?
Om barnet stoppar sand i munnen,så smakar det ju äckligt och spottas ut,det är ju inte dödligt,man häller ju inte i hela "santa Marias" lager!

Jag hade vitpeppar i jorden för katterna när barnen var små,och dom smakade på jorden,och sa spott fräs blä..men sen åt dom inget mer..Och idag är dom 18 21 23 år!
 
Sv: Obehörig katter....

Men hur sjukt låg tolerans har man inte om det första man gör är att skjuta katterna? Det är ju inte DERAS fel att deras ägare inte har någon koll på dem.

(Dessutom är det som sagt olagligt att skjuta en katt om man inte kan vara mer eller mindre säker på att den är hemlös. För att få skjuta i tättbebyggt område krävs dessutom tillstånd av polisen.)
 
Sv: Obehörig katter....

*KL*

Är man inte hemlös om man saknar halsband och IDmärkning. Så räknas det iaf på hund om jag inte minns helt fel.

Kattfälla och sen lämna in dem är väl eg det bästa för då försvinner dem ju...

Skjuta dem har man god lust med när man rensat sina rabatter och får kattskit på handskarna. Eller när de ligger och sover och klöser på dynorna på våra utemöbler!
 
Sv: Obehörig katter....

Har läst nånstans att man ska hålla rabatterna jämt fuktiga, eftersom katterna inte tycker om att bli smutsiga om fötterna. Vattna mer helt enkelt. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 950
Senast: lilstar
·
Övr. Katt Tanken har hela tiden varit att Kjellie och Miss Li ska få gå in och ut som de vill. Vi har köpt en kattlucka som borde komma idag och...
Svar
11
· Visningar
1 645
Senast: Luff
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 332
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Sen jag flyttade ut på landet har jag blivit väldigt hundsugen igen. Det som hållit mig från att skaffa hund är att min katt inte klarar...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 299
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp