Bukefalos 28 år!

Objektiv till min Sonykamera.

Nelliz_Benni

Trådstartare
Köpte en Sony a300 i höstas med tillhörande 18-70 objektiv och planerar nu att köpa ett nytt, som är bättre med att fota på längre håll, typ hästar och sådant. Har ingen direkt koll på kameror och vad som är bra och sånt så jag tänkte fråga om lite råd.

Min budget är inte så stor, så jag vet därför att jag inte kommer få nått superobjektiv, men de jag funderar på är två olika objektiv från samma tillverkare, och jag har inte råd med något dyrare.
Jag funderar på Tamron AF 18-200/3,5-6,3 XR Di II som kostar ca 1900 :- och Tamron AF 70-300/4,0-5,6 LD 1:2 som kostar ca 1700:- och är då lite billigare.
Hade innan också funderingar på Sigma men läst någonstans att det inte var så bra?

Som sagt har jag ingen koll på vad siffrorna och sådant betyder och därför känns det lite bättre att veta vad ni som gör det rekommenderar för objektiv innan jag köper och vilket som passar bäst till det jag vill använda det till, dvs. fota hästar eller liknande. :)
 
Sv: Objektiv till min Sonykamera.

Jag upplevde tamrons 55-200/4-5,6 Di II Macro (~1200 hos cyberphoto) som ganska trevligt. Min sambo hade det som "förstatelezoom" innan han bytte upp sig och det levererade klart godkänd bildkvalitet. Tyvärr har jag ingen erfarenhet av de två som du skriver om.
 
Sv: Objektiv till min Sonykamera.

Jag föreslår att du ska leta begagnat efter Minoltas 70-210/4 tror jag den heter om du har inbyggd autofokusmotor... F.ö finns det MÅNGA fina gamla pärlor att leta bland minoltaobjektiven. Jag har haft Minolta(sony) innan jag bytte till Nikon.

Iaf går 70-210/4 att hitta från ca 1200 kr och uppåt, leta på tradera, ebay, fotosidor osv. Det är betydligt skarpare än de två du skrev upp i trådstarten.
 
Sv: Objektiv till min Sonykamera.

Okej, hur mycket kostar det objektivet som nytt?
Jag troor jag har inbyggd autofokusmotor, man kan iaf ställa in på kameran om man vill ha AF el MF.

Jag är lite tveksam till att köpa begangnat, mest om det inte funkar som det ska eller om man blir lurad. "/
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag funderar på att köpa ett objektiv till min sambos kamera när han fyller år, som han vill kunna fota fåglar med. Jag kan ingenting om...
Svar
15
· Visningar
1 458
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
10 947
Senast: avslutat medlemskap
·
Fritid Hilfe! Jag är sugen på ett nytt objektiv till min Nikon D90, och jag vet nog på ett ungefär vad jag vill ha för egenskaper men inte...
2
Svar
23
· Visningar
1 574
Senast: YlvaG
·
IT & mobiler Jag har en Nikon D3000 som jag för det mesta använder med mitt tamronobjektiv. Jag är lite osäker på vilken modell objektivet är men på...
Svar
6
· Visningar
1 156
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp