Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mig är det någon som sätter ett stort fokus/värde på kärleken och romantik Och utryck på dessa som ett fenomen.Vad innebär uttrycket obotlig romantiker för er, alltså vad läser ni in i det?
Alla verkar definiera det så olika så när jag diskuterade med en vän igår blev vi lite ställda på hur olika man kan se på uttrycket.
Så tänker jag med. Framförallt kopplar jag ihop "obotlig romantiker" med "orealistisk verklighetsuppfattning"Jag tänker en person som har en ganska konstruerad bild av kärlek och tror att det ska gå till som i en chick-flickSom värderar kärlek och romantik högt i livet men kanske inte har, enligt mig, en riktigt realistisk bild av hur en relation oftast är. Jag ser det alltså inte som något fint att vara en obotlig romantiker utan kopplar det nog till en ganska omogen syn på kärlek.
Tänker att det inte behöver handla om kärlek, utan också att man romantiserar olika saker. Har en vän som tenderar att romantisera allt, han vill bo i en stuga på landet utan el, han vill skaffa en segelbåt o.s.v. Allt för att han har en romantiserar bild av världen.
Jag håller helt med! Som inte fattar att tvätta sig i bäcken i tio minusgrader för att hen inte vill ha vatten eller el indraget i sitt romantiska fantasihus ute i skogen inte är något trevligt överhuvudtaget utan ser det som något fantastiskt och härligt. Som inte verkar fatta hur det faktiskt skulle vara utan bara ser det hen vill se i sin drömvärld.Tänker att det inte behöver handla om kärlek, utan också att man romantiserar olika saker. Har en vän som tenderar att romantisera allt, han vill bo i en stuga på landet utan el, han vill skaffa en segelbåt o.s.v. Allt för att han har en romantiserar bild av världen.
Tänker att det inte behöver handla om kärlek, utan också att man romantiserar olika saker. Har en vän som tenderar att romantisera allt, han vill bo i en stuga på landet utan el, han vill skaffa en segelbåt o.s.v. Allt för att han har en romantiserar bild av världen.
Obotlig romantiker kan väl vara lite skämtsamt? Det är inte så farligt.Vad innebär uttrycket obotlig romantiker för er, alltså vad läser ni in i det?
Alla verkar definiera det så olika så när jag diskuterade med en vän igår blev vi lite ställda på hur olika man kan se på uttrycket.