Och nu måste vi alltså köpa nytt täcke...

K

Krabban

... eftersom det andra är sönder och läcker :mad:.

Men nu är det kanske inte så mycket lönt att köpa ett vintertäcke utan istället ett litet tjockare regntäcke. Finns det ngt bra som ni rekommenderar? Det ska vara lite tjockare som sagt ca 200-250g kanske. Ej halvhals, då han är lite bredare i bogen (över hela kroppen :o :love:), och som är 100% VATTENTÄTT för ovanlighetens skull.

Alltså inget som det står att det är vattentätt utan det ska vara det oxå. Ska tåla DÅLIGT väder. Det kan vara lite dyrare då vi kommer få tillbaka ca 2000 för det gamla sunkiga täcket. Jag skulle så gärna vilja ha ett täcke med bra passform. Har ett tunnare Shires som är helt okej för det priset men det sitter halvdant och är sådär vattentätt.Nu vill jag ha ett super regntäcke! :) :idea:

Massor av idéer välkomnas! Och var kritiska mot täckena, endast de bästa täckena är jag intresserad av nu (trött på halvdanna täcken)! :banana: :)
 
uppfyller inte rambotäckena dina krav?
har ingen personlig erfarenhet av såna, men stallkompisarna har såna, och jag skulle mer än gärna köpa ett sånt om jag hade pengarna!
 
Jag har Horseware täcken på mina, är supernöjd. En häst i stallet hade en gång det där rutiga macpro täcket från börjes, och det hållt tätt i ALLA väder!! Vet inte om dom finns längre, men det var iaf billigt och bra!
 
Men jag vill ju ha så många idéer som möjligt! Och från folk som VET att de är bra. Jo Rambo har självklart slagit mig, och är väl det vi är inne på mest just nu, men som sagt massor med tips tack! :)

Hur är förresten Rhino?
 
Å både Rambo och Rhino är lika tåliga mot dåligt väder, men Rambo mer tåligt mot "slit och släng"?
 
japp, dom är lika bra, men rambo har kraftigare tyg så det tål mera. om hästarna biter på varann så är det nog bättre att köpa rambo!
 
jag har ett rhino täcke.
när min häst och hennes hagkompis leker brukar han ta tag i min hästs täcke, ett rejält tag alltså, och så springer hon, och han efter med ett rejält tag i täcket...det ser skitroligt ut..
jag har inte hittat ett enda märke på täcket. :)
 
Testa ett täcke från FAL Equestrian :idea:

De är stora i England men ganska nya i Sverige, har bara hört bra saker om de täckena iaf.

De flesta täckena ligger runt 2000:- och du kan handla direkt från den svenska återförsäljaren...
 
Jag gillar bucas jag. Och Fal equisterian täckena är ju assnygga men har ej provat dom...
 
Rambo är nog dom bästa täckena man kan ha... (Observa "nog"! :))
 
Ja alltså jag gillar att åtminstone alla Bucas jag haft har hållt torrt, men passformen har varit desto sämre. Mina hästar har alltid fått bogskav och det vill jag inte ha.

Ska kolla upp de andra märkena (tack för länken :)), men var hittar man Weather Beeta?
 
Jag köpte ett Horsewear Amigo i november 2003. Superbra. Kostade 1050 kr.
 
Vi har bara ett bucas, smartex rain.. Sitter hur bra som helst på våran häst och håller tätt.. Ska väl skaffa ett sånt vintertäcke också, men nu kommer väl våren förhoppningsvis snart så det får vänta.. :p
 
Är det ngn som vet var man hittar Weather Beeta? Har inte ngn erfarenhet a dessa alls. Är de oxå 100% supervattentäta med bra passform? Och var ligger de i priser?
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
836
Senast: MiniLi
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 187
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 776
Senast: Emine
·
Utrustning Jag ska snart köpa en häst och har lite frågor om täcken som jag skulle bli superglad om någon svarade på :) 1. Vilket märke på täcken...
2
Svar
35
· Visningar
4 547
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp