Odugligt regntäcke...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 075
I

Ingrid och Lukas

Hej,

Under sommaren beställde jag ett TM Summer Rain regntäcke att ha som extra regntäcke.

Jag har använt det en gång förutom i dag och den gången stod hästen med täcket tills på morgonen då solen kommit fram. Självklart var det då torrt av solen.

I dag har jag använt täcket för andra gången och blev chockad!!! En torr häst ställdes ut 1 1/2 timme i normalt regn i sin hage. Efter denna tid åkte jag upp för att hämta en sak i stallet och tycket hästen såg underlig ut. Som tur var kollade jag närmare...

Täcket satt som klistrad på hästen och var genomvåt ändå in till pälsen. Jag tog av täcket och det var så tungt av vatten att jag knappt orkade få av det.

Jag är väldigt besviken för jag förutsatte att jag köpt ett regntäcke :devil: :confused:

Vi har Rambo på honom i vanliga fall. Det kommer vi att fortsätta med.

Ingrid

Sv: Odugligt regntäcke...

Jag känner till det där. En jag känner blev det också så för.

Galina skrev:
Jag känner till det där. En jag känner blev det också så för.
Ändå säger de som sålt det att det varit en storsäljare och att täcket är SÅÅÅ bra. Jag är grymt besviken, 1 1/2 timma måste vilket skittäcke som helst hålla tätt för tycker man...

Hej! :)
Det täcket skulle jag defenitivt reklamera! :mad:
Mvh. Camilla

:eek: :crazy:

Köpte det täcket förra våren och min häst har haft det varm vår och sommar vid regn och det är klart ett av de bästa täcken jag har till honom! Andas, håller tätt och hästen blir inte varm eller blöt efter många timmars användning...

Jag har också haft ett TM regntäcke, det var ljusblått, köpt våren 2004.
När det regnade på det täcket var hästen torr på ryggen men alla sömmarna läckte.
Längs med sidorna på täcket, längst ner, bildades även en tunnel tyget där det samlades vatten.
Troligtvis rann det in via halsöppningen..

En dag när jag tog in hästen kunde vi mäta upp totalt 6 dl vatten ur täcket. (Jo, det är sant!!)
Gissa om vi skattade! :D

Reklamera det gjorde jag se min tidigare tråd.
Köpte ett på H###ks skitsnyggt att se på, men det var allt.
Som tur var åkte jag ut och kollade Gammeltanten täcket var dyngsurt och hon stog bara och skakade.
Törs inte tänka på vad som kunde hänt om hon stått länge med det.
Vattnet bara rann från täcket fodret hade sugit åt sig allt..
Enligt H###ks hade de "glömt" impregnera täcket.
Så kolla ni andra alltid innan ni använder det.
mvh El

Ingrid och Lukas skrev:
Hej,

Under sommaren beställde jag ett TM Summer Rain regntäcke att ha som extra regntäcke.

Jag har använt det en gång förutom i dag och den gången stod hästen med täcket tills på morgonen då solen kommit fram. Självklart var det då torrt av solen.

I dag har jag använt täcket för andra gången och blev chockad!!! En torr häst ställdes ut 1 1/2 timme i normalt regn i sin hage. Efter denna tid åkte jag upp för att hämta en sak i stallet och tycket hästen såg underlig ut. Som tur var kollade jag närmare...

Täcket satt som klistrad på hästen och var genomvåt ändå in till pälsen. Jag tog av täcket och det var så tungt av vatten att jag knappt orkade få av det.

Jag är väldigt besviken för jag förutsatte att jag köpt ett regntäcke :devil: :confused:

Vi har Rambo på honom i vanliga fall. Det kommer vi att fortsätta med.

Ingrid
Jag har bara ett vanligt TM rain och det fungerar super bra :confused:
Han använde det två år innan vi ens behövde impregnera det och då hade det t.o.m. varit med om några maskintvättar!

Så reklamera ditt täcke! Det ska ju inte läcka som en sil första gången :mad:

Elshacera skrev:
Reklamera det gjorde jag se min tidigare tråd.
Köpte ett på H###ks skitsnyggt att se på, men det var allt.
Som tur var åkte jag ut och kollade Gammeltanten täcket var dyngsurt och hon stog bara och skakade.
Törs inte tänka på vad som kunde hänt om hon stått länge med det.
Vattnet bara rann från täcket fodret hade sugit åt sig allt..
Enligt H###ks hade de "glömt" impregnera täcket.
Så kolla ni andra alltid innan ni använder det.
mvh El
Låter exakt samma som för mig. Också köpt på samma ställe som ditt. Täcket var fyllt med vatten och tog drygt 2 dygn att få torrt innan jag kunde skicka tillbaka eländet och reklamera det. Om reklamationen går igenom återstår att se, något täcke vill jag dock inte ha tillbaka.

domino skrev:
:eek: :crazy:

Köpte det täcket förra våren och min häst har haft det varm vår och sommar vid regn och det är klart ett av de bästa täcken jag har till honom! Andas, håller tätt och hästen blir inte varm eller blöt efter många timmars användning...
Hmmm... låter ju som om jag fått ett måndagsexemplar eller att det är nåt fel på impregneringen eller så...

Ingrid och Lukas skrev:
Hmmm... låter ju som om jag fått ett måndagsexemplar eller att det är nåt fel på impregneringen eller så...
Ja verkligen! Men reklamera det, det är ju uppenbarligen fel på det!

domino skrev:
Ja verkligen! Men reklamera det, det är ju uppenbarligen fel på det!
Paktet är skickat till Hööks i går så vi får se vad dom svarar. et brukar ju aldrig vara nåt problem med returer som jag sänt i väg så jag hoppas dom ser vad som är fel eller om dom nu vill prova det...

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 612
Senast: Stergo
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 654
Senast: sandrafors
·
Utrustning Har irrat runt här för att försöka komma på VAR jag ska placera denna tråd, så är den felplacerad så får moderator gärna flytta den :)...
Svar
10
· Visningar
1 817
Senast: Tagliabue
·
Hästvård I torsdags var min kuse ute och motionerade under sadel, rejält pass, han är inte riden (travtränadriden) så på länge, duschade honom...
Svar
6
· Visningar
1 273
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka