Ögonfransfärging, erfarenheter önskas :)

Ponylove

Trådstartare
Funderar på att färga mina ögonfransar för o slippa kladda med mascara på vardagarna i alla fall....

Någon som har bra/dåliga erfarenheter av detta. finns det risk att det svider?
Hur länge håller det ungefär?

Tacksam för hjälp :banana::bump:
 
Jag brukar färga mina fransar ibland. Använder mascaraborste för att pensla på färgen på ögonfransarna och har den på en stund medan jag gör annat.
Brukar fukta en tops och dra med på "kanten" mellan fransarna och ögat efter jag tagit på färgen för att vara säker på att inte få färg i ögat.

Svider det i eller runt ögonen så är det bara att tvätta av direkt, men jag har inte behövt göra det hittills.

För mig håller det tills fransarna ramlar bort av sig själv tror jag.
 
Jag brukar inte färga ögonfransarna men väl ögonbrynen. Den bästa är enligt mig den som är snabbfärgningen. Depend Quick. först tar man på vätska (man får väl vända ansiktet neråt här gissar jag när man gör fransarna) och efter en liten stund tar man på gele, sen tvättar av. Det färgar direkt när gelen kommer i kontakt med de fuktiga fransarna, så det är lätt att se så det blir snyggt.
 
Stor risk att det svider, vill jag säga. Har gjort både på salong och hemma, på salong är risken mindre. Och för mig blev resultatet bättre.

Nu satsar jag istället på permanent ögonfransförlängning.
 
Jag brukar färga mina fransar ibland. Använder mascaraborste för att pensla på färgen på ögonfransarna och har den på en stund medan jag gör annat.
Brukar fukta en tops och dra med på "kanten" mellan fransarna och ögat efter jag tagit på färgen för att vara säker på att inte få färg i ögat.

Svider det i eller runt ögonen så är det bara att tvätta av direkt, men jag har inte behövt göra det hittills.

För mig håller det tills fransarna ramlar bort av sig själv tror jag.
Tänkte göra det på salong :)
 
Tänkte göra det på salong :)

Har för mig att man färgar med stängda ögon på salong, det var så längesen jag gjorde det så jag minns inte exakt. Att färga med stängda ögon tycker jag är rätt obehagligt (och lite svidigt om man får färgen mot huden på ögonlocket) men det är ju helt olika, olika salonger kanske har olika metoder också.

Att gå på salong åtminstone första gången är nog bra hur som, då är ju proffset där och har koll på en ordentligt. ;)
 
Prova salongsfärgning. Då vet du om det blir bra. Svårt första gångerna att själv få det bra, och när man går från ljust till mörkt är det ju större risk att bristande exakthet blir taffligt i resultat.
 
Jag har färgat både hemma och på salong. Tycker det fungerar bra vilket som, men visst tycker jag bättre om att gå till salong och bli ompysslad :D ! Brukar färga ögonbryn, ögonfransar och vaxa ögonfransar/överläpp/haka, och ibland beställer jag en ansiktsbehandling också. Det är helt otroligt skönt att bara ligga och lyxa till det :up:!
 
Jag färgar mina ögonbryn och fransar hos en salong och det svider inte alls och blir toppenbra! Mina har hållt i nästan 8 veckor så jag är så sjukt nöjd, bästa investeringen på mycket länge. Det är så galet skönt att inte känna behovet av att sminka sig om jag inte orkar/känner för det.
 
Jag har färgat ögonfransarna några gånger och har lidit lika mycket varenda gång :p Det har inte svidit något men för är det så sjukt stressande att veta att jag inte får råka titta. Ligger bara och vrider och vänder mig och hatar varje sekund. Syrran däremot brukar somna när hon gör det så uppenbart varierar det hur jobbigt man tycker att det är :p
 
Jag färgar på salong ibland. Är egentligen mest intresserad av brynfärgningen, men brukar färga fransarna också när jag ändå är där. Använder dock mascara ändå, tycker inte att färgningen är i närheten av resultatet man får av mascara.

Färgning av mina ögonbryn däremot tycker jag blir bättre än att sminka dem.
 
Jag tycker det är otroligt skönt att ha färgade ögonfransar! Mina är så långa och ffa så blonda i sig själva så det är skönt att vakna färdigfixad ;)

Men alla gånger jag gjort det har det svidit.. vääldigt mycket. Det går ju dock över ganska fort.
 
Jag färgar själv hemma, med Depend Quick. Jag har lyckats få den där första vätskan i ögat 2 ggr på ett gäng år. Det sved!
Men är man lite försiktig så tycker inte jag det är några problem. Man får inte dränka fransarna i vätskan. Då kan det rinna in i ögat. Men man lär sig hur mkt som är lagom.
På mig sitter det iaf några veckor, tills håren ramlar av antar jag.

Jag har inte tid att gå på salong för ngt som går att göra hemma på några min.
Sen tror jag att jag har för stor kontrollbehov just med saker kring mina ögon. Och av döma av svaren i tråden verkar det ju lite som att folk på salong inte alltid är att lita på.
Det ska inte svida. :)
 
Jag har gjort det en gång. Det kliade i några dagar, och färgningen satt inte speciellt länge.
Tyvärr, för jag gillar inte att sminka mig så det hade varit väldigt praktiskt om det hade hållit betydligt längre.
Det är flera år sedan nu och jag har inte gjort om det. Fast jag kanske ska ge det en ny chans?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 266
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 822
Senast: Fazeem
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 034
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har ADD och autism och har aldrig förstått tjusningen med fysisk ansträngning - i stunden är det enbart obehagligt. Träning hänger...
2
Svar
27
· Visningar
1 734
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstips kök
  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp