Bukefalos 28 år!

Ögongodis

Den sista länken funkar inte för mig. Synd, jag som inte ville jobba... :p
 
Jag sitter vid jobbets dator och den upprepar bestämt "Det gick inte att hämta en lämplig expanderare". Morr.
Jag VILL SE! :mad:
 
Har de senaste åren tyckt att SRS gör sig bäst om man om man ser till helheten och inte till detaljerna. Tyvärr... ;)
 
Håller med dig, men jag tycket att det var upplyftande att få några andra bilder än Bent att diskutera.
 
:cry:


Jag vill OCKSÅ kunna rida så där bra och ha så där fint ridhus!


*avis* :( ...


Det är så man utan att tveka skulle görra könsbyte bara för att få komma in som beridarlärling och i slutändan få rida uppvisningar där!...fullt ärlig... :o
 
Jo, visst är det skönt med lite annat att diskutera.

Jag har en himla kluven inställning till SRS. Jag tycker jättemycket om många aspekter kring SRS - det konstnärliga uttrycket, sitsarna, den mjukhet, harmoni och klassiska elegansen ekipagen oftast utstrålar, och deras roll som traditionsbärare (även om det har hänt mycket sedan barocken även där). De gör mycket som är bra. Men det är så synd att de inte löper linan ut kvalitetsmässigt.
 
Vi är totalt överens på den punkten.
Inspänningarna de hade på hästarna när de jobbade dem vid hand var inte gulliga och nertagningarna efter skolsprången var inte helgulliga om man säger så.
Vanliga ryttare accepterar och förväntar man sig inget annat av men dessa ryttare ska inte göra så :-) De ska vara mjuka och fina och i total harmoni, och när inte ens de är det så blir man lite........ nedstämd på nått vis för om inte de kan, hur ska jag då nånsin kunna.......
 
Jag är också överens med dig. Chokerande eller hur.

Satt och tänkte att visst är det vacker att se på, men det saknas för mycket...

Men som sagt ögongodis är det, men jag håller med om det ni båda säger om kvaliten. man förväntar sig lite mer av dem på nåt sätt.
 
man behöver inte ALLTID se med kritiska ögon, ibland är man faktiskt tillåten att bara njuta av en syn även om den inte är perfekt!

/tjejen som gillar kantstötta saker
 
Jo. Fast när man är van att ha dem som idoler och förebilder så... Jag menar, den känslan man fick av att titta på dem är ju en känsla som man burit med sig och försökt hitta när man själv ridit. Och så en dag tittar man på dem och så känner man inte det där. :crazy:
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 861
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 453
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det klart när och var årets Breeders Trophy i hoppning, dressyr och fälttävlan går.
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nederländska Dinja van Liere, som tog brons på VM i dressyr 2022, tycker det är bra att det idag finns en större transparens inom...
Svar
10
· Visningar
1 406
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp