Bukefalos 28 år!

Ögongodis

Jag försöker, jag försöker ta till mig av de BRA grejerna. Däremot kan jag avstå från de kort-korta halsarna och de trippiga ökningarna och en del annat. Eller är det så att det är bra automatiskt för att det är SRS som gör det?
 
jag såg dom i gbg för en herrans massa år sen, då hade jag för mig att dom red utan stigbyglar hela gänget, men här tyckte jag mig se stigbyglar.

någon so mvet hur det ligger till?
*nyfiken* :)


han som äger ena hästen som lär mig rida här har varit på srs ett tag för att utbilda sig! :bow:
 
Dom rider utan stigbyglar när dom ska göra skolsprång, ska dom hålla sig på marken har dom alltid stigbyglar.
 
ja så kanske det var! :idea:

fast varför har dom stigbyglar när dom ändå håller sig på marken kan man ju undra då! :confused:
 
m a o fick du inte filma där
011.gif


men vad fina pållarna var!!!
 
Med stigbyglarna blir det lätt "katapulteffekt" och man skickas upp högre ur sadeln. Det är vad jag förstått i alla fall anledningen till att SRS inte använder stigbyglar. Har själv kunnat notera denna katapulteffekt när min lilla krabat till häst varit mer än lovligt pigg och åstadkommit lodräta språng...
 
Alla skriver om SRS och jag vet inte vad de e för tränare/ridstil. så om någon skulle vilja vara gullig och förklara så skulle jag bli glad.
 
:rofl:

Jag brukar använda denna då: :o
Eventuellt i kombo med den här: :crazy:

Men visst kan man bli galen på alla förkortningar och omskrivningar! :p
 
Ja.. Jag tycker då inte det är så snyggt, eller verkar bekvämt att hålla halsarna så KORTA.

brr. :crazy:
 
Lånar knapp, men såg ni alla hade svanskappa.. DEt är ju många som tycker att det är så skämmigt och fult!! :D
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 861
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 453
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Söndagen på Folksam SM i dressyr bjöd på högklassig dressyr. Och inte bara i seniorernas kürfinal. Den stora publiken fick även se...
Svar
0
· Visningar
59
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Årets världscupfinaler i dressyr och hoppning har varit ett svenskt segertåg från början till slut. Häng med i både dressyrens och...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp