Bukefalos 28 år!

Öka rörlighet vid klämskada

Sryoqwe

Trådstartare
Igår fick jag en klämskada på två fingrat, ffa det ena är blått och svullet nu. Huden sprack lite men själva såren är ingen fara. Men det sitter precis på en led på finget jag redan har begränsad rörlighet i pga ett djupt ärr så jag vill kunna behålla rörligheten bättre den här gången. Förbättrar det läkningen om jag böjer på fingret till gränsen så att huden tänjs ut eller är det bättre att bara låta det vara?
 
Igår fick jag en klämskada på två fingrat, ffa det ena är blått och svullet nu. Huden sprack lite men själva såren är ingen fara. Men det sitter precis på en led på finget jag redan har begränsad rörlighet i pga ett djupt ärr så jag vill kunna behålla rörligheten bättre den här gången. Förbättrar det läkningen om jag böjer på fingret till gränsen så att huden tänjs ut eller är det bättre att bara låta det vara?

När jag klämde ett par fingrar som blev så svullna att jag inte kunde böja dem så spolade jag dem under först varmt vatten, sen kallt vatten, sen varmt vatten igen. Ökade blodgenomströmningen och minskade svullnaden. Rätt eller fel vet jag inte men funkade för mig under de dagarna det tog för det att bli bättre.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 478
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 720
Senast: Jerseyite
·
B
Hästvård Det är så här att en dag när jag skulle gå ut och ge mina två hästar hö så stog den ena (ponnyn) som annars är ett riktigt matvrak bara...
Svar
1
· Visningar
2 697
Senast: zeus
·
Hästvård Ponnyskrället har på okänd vis lyckats haka fast sitt eksemtäcke i stängseltråden inatt, och slitit sönder magplattan på det. Han rörde...
Svar
4
· Visningar
1 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp