öllöv skor

L

lojzan

Är det någon som har erfarenhet av dem ?

De verkar ju väldigt bra. :)
 
Har hört från flera hovslagare att dom inte alls är bra, pga gummien så tvärstoppas hoven när den når marken, det blir inget glid. Detta är mkt påfrestande för hästens senor, leder och ligament. Vet ej om det finns någon forskning på just gummiskor, men jag tänker inte ta chansen att prova iaf... :crazy:
 
okej, när man läser om dom verkar de ju väldigt bra, men man ska väl inte tro på allt man läser :crazy:
 
Jag hade sådana förra vintern.
Hur bra som helst. Men vad jag har hört så ska man inte sko med dem mer än 1-2 ggr i rad för som sagt så glider inte skon på hårt, torrt underlag + att pga gummit så får inte hoven jobba med svikten som den brukar med vanlig sko. Men som sagt var under vintern är den underbar, ingen snö alls som fastnar.

Problemet är bara att det inte är så lätt att få tag i brodd till dem. Men förhoppningsvis har hovslagaren sådana man kan få köpa till. Kolla upp det innan bara så du inte står där med bra vinter skor på hästen men är utan brodd! :(
 
Polisen i malmö hade provat dom...och dom gillade INTE dom...just för att det blev tvärstop när pållen gick..vanligen så "glider" ju hoven lite vid vart steg..(svårt att förklara)...+ att alla dom hästar som hade det fick stå lindade på natten pag. svulna bn...så dom bytte tillbaks till "vanliga".
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 976
Senast: valy
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Jag fick tag på ett par helt underbara skor till mycket bra pris häromdagen 😍 Problemet är att de börjar skava redan efter ett par...
Svar
10
· Visningar
843
Senast: Lyan
·
Utrustning Jag vill investera i en kvalitetsgjord för tömkörning och tycker lippo och tärnsjös modell ser bra ut. Jag funderar på om det är värt de...
2
Svar
27
· Visningar
2 020
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp