Öm av Back on track täcket?

Sv: Öm av Back on track täcket?

Det blir nog det bästa. Inte för att det är farligt att ha hela natten, men eftersom du får en reaktion så är det snällast mot hästen även om det tar lite längre innan du får full effekt.
Det finns skäl att köpa nättäcket, men jag vet också de som blivit "pålurade" det när de hade haft bättre nytta av ett av de andra.
 
Sv: Öm av Back on track täcket?

Det hade jag missat att de ändrat.
Om man använder dem kontinuerligt brukar effekten avta efter någon månad och man får göra ett uppehåll för att börja igen. Har en bekant som allternerar mellan BoT och magneter just för det.
 
Sv: Öm av Back on track täcket?

Tror också det är det bästa :)

Nej jag blev snarare övertalad att köpa fleecetäcket istället men jag hade bestämt mig för nättäcket ;) så det fick bli det.

Håll nu tummarna att nya invänjningen om ett par dagar går bättre!
 
Sv: Öm av Back on track täcket?

Uppdaterar lite; har slutat med BoT täcket sedan 3 dagar tillbaka och det är redan stor skillnad! Har ne häst som vill jobba med ryggen igen och gå i avslappnad form :)

Jag har fortfarande planer på att introducera täcket igen då jag tror det kan hjälpa honom på lång sikt men vill jag låta honom få så ont igen? Ska jag vänta tills det är så varmt att ett täcke inte behövs inne längre och låta honom gå med detta en kort stund varje dag då? Usch blir lite velig...Kanske lika bra att sälja täcket direkt..?
 
Sv: Öm av Back on track täcket?

Min ET har sagt att man bör vänja in hästen några gånger i ca 40 min åt gången. Så du kanske gått lite fort fram...
 
Sv: Öm av Back on track täcket?

Både på mig själv och på hästarna vänjer jag in ca 30 minuter i taget den första veckan. Sedan ökar jag till en timme andra osv. Efter en månad är jag uppe i dygnet runt om jag inte märker att hästen (eller jag själv) får ont av det. Man får tänka på att när blodcirkulationen ökar så markant som det gör med bot så gör det ont. Särskilt om man har en skada sedan innan. Men lindringen man kan få av bot är så underbar att det är värt att krångla lite med invänjningen.
Eftersom din häst reagerade så starkt så tror jag att den verkligen behöver bot så i dina skor så hade jag tagit omaket med att vänja in försiktigt.
 
Sv: Öm av Back on track täcket?

Okej men då ska jag försöka med det. 30 min första v, 1 h andra veckan osv. Tror också att det är värt med lite meckande, ju mer jag täcker på det, för han behöver nog täcket för sin länd. :)
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 025
Senast: Linda_A
·
Utrustning Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något...
Svar
4
· Visningar
1 407
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp