Back on track hjälm som inte tål solen?

SuperSoley

Trådstartare
Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något lite bättre. För ett par dagar sen märkte jag dock att dehär ventilerna såg jättemärkliga ut, typ bubblig I finishen. Tror det är något lim som lösts upp eller något, och den enda orsaken till det jag kan tänka mig är att jag haft den ute i solen och att den inte skulle tåla det. Har googlar runt och letat här bland forumtrådar men kan inte hitta någon som har samma erfarenhet, och det hade varit väldigt hjälpsamt eftersom jag I övrigt är glad I hjälmen men vill inte reklamera den bara för att samma sak ska hända igen...
Tacksam för hjälp/råd!
 
Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något lite bättre. För ett par dagar sen märkte jag dock att dehär ventilerna såg jättemärkliga ut, typ bubblig I finishen. Tror det är något lim som lösts upp eller något, och den enda orsaken till det jag kan tänka mig är att jag haft den ute i solen och att den inte skulle tåla det. Har googlar runt och letat här bland forumtrådar men kan inte hitta någon som har samma erfarenhet, och det hade varit väldigt hjälpsamt eftersom jag I övrigt är glad I hjälmen men vill inte reklamera den bara för att samma sak ska hända igen...
Tacksam för hjälp/råd!
Gör reklamationsanmälan direkt. Skicka in bilder på problemet och bilder på kvittot. Sen kan du bestämma dig hur du ska göra.
Om det är ett fel på produkten behöver fabriken få veta det, så de kan åtgärda problemet. Förmodligen så är det en blandning i plasten som gått snett. Isoering av glasull kan lukta kattkiss om det blivit någon störning i mixen. Allt kan hända i en produktion. I ditt fall med ytan så tycker jag att du skyndsamt ska göra din reklamationsanmälan, då det kan påverka varan funktion.
 
Gör reklamationsanmälan direkt. Skicka in bilder på problemet och bilder på kvittot. Sen kan du bestämma dig hur du ska göra.
Om det är ett fel på produkten behöver fabriken få veta det, så de kan åtgärda problemet. Förmodligen så är det en blandning i plasten som gått snett. Isoering av glasull kan lukta kattkiss om det blivit någon störning i mixen. Allt kan hända i en produktion. I ditt fall med ytan så tycker jag att du skyndsamt ska göra din reklamationsanmälan, då det kan påverka varan funktion.
Okej, den är köpt på hööks så tänkte åka dit tillsammans med min mamma senare idag (är lite mesig när det kommer till att reklamera saker). Jag funderar mest på om det är ett måndagsexemplar eller om det är ett vanlig problem... Tack iaf för hjälpen!
 
Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något lite bättre. För ett par dagar sen märkte jag dock att dehär ventilerna såg jättemärkliga ut, typ bubblig I finishen. Tror det är något lim som lösts upp eller något, och den enda orsaken till det jag kan tänka mig är att jag haft den ute i solen och att den inte skulle tåla det. Har googlar runt och letat här bland forumtrådar men kan inte hitta någon som har samma erfarenhet, och det hade varit väldigt hjälpsamt eftersom jag I övrigt är glad I hjälmen men vill inte reklamera den bara för att samma sak ska hända igen...
Tacksam för hjälp/råd!

Jag reklamerade min Lynx direkt till Back on Track utan att gå via återförsäljaren. Fick en ny hjälm idag. (Fel på hjulet för att ställa storleken).
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som har denna hjälm Back on track EQ3? Hur upplever ni den när ni rider med den? Själv blev jag väldigt irriterad av att sitta ner...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Min hund har haft problem med diskbråck. Bråcket är ca 10-15 cm från svansroten. Senast på rehaben så diskuterade vi Back on Track...
2
Svar
39
· Visningar
3 632
Senast: Tora
·
E
Hästvård Hej! Nu måste jag ha hjälp snarast! Jag tänkte använda Back on Track stallbandage på min häst på natten. Men det visade sig att vår...
Svar
15
· Visningar
9 390
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Dottern är på mig om att jag ska köpa en back on track hjälm. Är dom sköna och värda sitt pris eller? Har aldrig köpt hjälm...
Svar
7
· Visningar
3 090
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp