Bukefalos 28 år!

Önskar tips på spa i Stockholm

Görel

Trådstartare
Moderator
Jag behöver återhämta mig efter en tuff vår som slutade med att mitt föl dog för en vecka sedan (tänker inte gå in på vad som hände)och skulle därför vilja ha tips på span i Stockholmsområdet. Jag har varit på Hasseludden men tänkte mig något annat denna gång.

Vill egentligen bara hänga i en pool och titta på himlen typ. Har inget behov av gym och kanske inte heller av behandlingar, men det får gärna finnas möjlighet att ta en drink i poolen. Önskar att det finns lite tilltugg som frukt och the eller liknande. Får gärna finnas restaurang som serverar något vegetariskt. behöver inte vara helvegeratiskt för min syster ska med och hon äter kött.
 
Jag behöver återhämta mig efter en tuff vår som slutade med att mitt föl dog för en vecka sedan (tänker inte gå in på vad som hände)och skulle därför vilja ha tips på span i Stockholmsområdet. Jag har varit på Hasseludden men tänkte mig något annat denna gång.

Vill egentligen bara hänga i en pool och titta på himlen typ. Har inget behov av gym och kanske inte heller av behandlingar, men det får gärna finnas möjlighet att ta en drink i poolen. Önskar att det finns lite tilltugg som frukt och the eller liknande. Får gärna finnas restaurang som serverar något vegetariskt. behöver inte vara helvegeratiskt för min syster ska med och hon äter kött.

Åh, jag beklagar :heart

Tänker du dig att du vill vara i centrala Stockholm eller vill du hellre ut ur stan?
 
Beklagar :heart

Jag rekommenderar Yasuragi Hasseludden! Jag var där visserligen för 8-9 år sen sist men det var som att all stress bara rann av mig när jag gick in genom dörrarna (bearbetade en sorg). Har varit på flera spa sedan dess men inget som har varit lika avkopplande. När vi var där (är säkert fortfarande så) så fanns en buffé med te (gröna japanska) och färsk frukt framme alltid som man kunde gå och ta när som helst under dagen. Frukten var fint uppskuren så det var lätt att bara ta en bit och äta. Maten var helt underbar!! Är dock inte vegetarian men skulle bli förvånad om deras vegetariska inte är bra! Där fanns tappanyaki, vanlig a la carte restaurang och rullbandssushi. Jättegod mat!!
 
Selma City Spa är litet men dom har en pool på taket och bubbel, vad mer kan man behöva :angel: Jag tycker att det är ganska mysigt där. Annars gillar jag Sturebadet men det är ju inomhus.

Jag har tittat på det, är där lika mysigt som det verkar?
Bubbel och pool är allt jag behöver, sen orkar jag lite till.
 
Beklagar :heart

Jag rekommenderar Yasuragi Hasseludden! Jag var där visserligen för 8-9 år sen sist men det var som att all stress bara rann av mig när jag gick in genom dörrarna (bearbetade en sorg). Har varit på flera spa sedan dess men inget som har varit lika avkopplande. När vi var där (är säkert fortfarande så) så fanns en buffé med te (gröna japanska) och färsk frukt framme alltid som man kunde gå och ta när som helst under dagen. Frukten var fint uppskuren så det var lätt att bara ta en bit och äta. Maten var helt underbar!! Är dock inte vegetarian men skulle bli förvånad om deras vegetariska inte är bra! Där fanns tappanyaki, vanlig a la carte restaurang och rullbandssushi. Jättegod mat!!

Just där har jag och syster varit flera gånger, det skulle vara intressant att se något nytt.
jag älskar Hasseludden, enda negativa är väl att man inte kan få alkohol i poolen och att det är långt tillbaka till stan.
 
Beklagar :heart

Tycker ofta det är knökmycket folk på Selma, det är ju tråkigt om man väl tar sig dit och så har man knappen 1 m2 att röra sig på i poolen. Kanske Scandic Downtown Camper är lite lugnare eftersom inte lika många känner till det? Har inte varit där själv än.

Spaat i Marina Tower i Saltsjö kvarn är ju schysst annars, de har dock ingen utomhuspool.
 
Tycker ofta det är knökmycket folk på Selma, det är ju tråkigt om man väl tar sig dit och så har man knappen 1 m2 att röra sig på i poolen.

Jag tycker samma om Clarion Sign tyvärr. Det var stimmigt och smockfullt när jag var där, och vissa var till och med lite berusade. Dom stänger ju 21, så jag tror att en del körde lite "förmingel-spa" innan utekväll.
 
Tycker Centralbadet är trevligt! Dock bör helger undvikas (iaf vintertid) så om du har möjlighet en vardag är det nästan folktomt.
 
Tycker Centralbadet är trevligt! Dock bör helger undvikas (iaf vintertid) så om du har möjlighet en vardag är det nästan folktomt.

Jag älskade Centralbadet innan de bytte ägare, eller vad det är som gjort att det inte är som förr.
Jag tyckte det var härligt att det var så opretentiöst, nu verkar det ha blivit tvärtom. Fast jag har kanske fel?
 
Jag älskade Centralbadet innan de bytte ägare, eller vad det är som gjort att det inte är som förr.
Jag tyckte det var härligt att det var så opretentiöst, nu verkar det ha blivit tvärtom. Fast jag har kanske fel?
Jag var där i vintras, hade bla bokat champangebad med en vän. Eget träbadkar i avskild del och en flaska skumpa att dela på. Jag tyckte det var toppen! Men jag kan förstå vad du menar, men jag gillar det ändå, framför allt när det är mindre folk, men så är det ju med alla span kan jag tycka.
 

Liknande trådar

Fritid Jag vet att det finns en hel del foodies och matintresserade här som håller till på andra sidan kusten. Jag och min sambo ska spendera...
2
Svar
20
· Visningar
1 642
Ridning Jag har de senaste åren känt att det är dags att ta upp ridningen igen, och nu är det dags ! Men, jag har fastnat lite i mitt letande...
Svar
2
· Visningar
2 635
Äldre Jag fyller 25 år iår och tänkte att jag skulle passa på att slå till lite då jag inte firat min 18 och 20 års dag så vidare stort av...
Svar
11
· Visningar
776
Senast: Asko
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 121
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp