Företagare kan lite grovt delas upp i två kategorier:Hur tror ni förutsättningarna för att lyckas driva en tygaffär idag ser ut?
Köper folk tyger nu för tiden?
Att komplettera utbudet med sybehör, symaskiner, garn osv måste väl vara ett vinnande koncept?
En komplett slöjdbutik hade varit spännande, men det måste väl vara svårare att få att gå runt?
Vill så gärna...men hur sjutton ska man våga?
Entrepenörerna: De som är bra på att starta upp nya företag. De är riskbenägna, de ser möjligheter när andra ser problem, de triggas av motgångar och tar i hårdare, de ser in i framtiden, läser marknaden och hittar de utvecklingsmöjligheter som finns, de är uthålliga och är beredda att satsa tid och kraft för att komma framåt och få företaget att växa.
Förvaltarna: De uppskattar den dagliga driften av ett etablerat företag, tryggheten i en etablerad kundkrets och kända produkter. De trivs med att utveckla långvariga relationer med sina kunder och leverantörer och vardagslivet som företagare. De uppskattar att känna en viss trygghet i företagets ekonomi.
Entrepenören startar företaget hen funderar på. Förvaltaren kanske hellre köper ett etablerat, välmående företag.