Öresundsbron stängs?

Mitt antagande är att detta främst är en markering, för att få Danmark att göra mer. Jag tror inte, att det någonsin skulle bli aktuellt.
Vi får väl tacka denna puckade regering som var så överdådiga (läs oansvariga) i sina ord om humanitet och hjälp åt alla som vill komma hit. Nå....nu när "leken" barmhärtig samarit" totalt spårat ur och inte alls är någon rolig lek längre, har stadsministern och vice (måtte det inte hända Löven något innan vi byter regering :crazy:.....) upptäckt att det inte är att bara lämna gården utan det gäller att städa undan efter sig. Nu vill de att andra som inte tyckt denna lek varit varken bra eller rolig...ska hjälpa till och städa...... Nej någon måtta på krav får det allt vara
gulan
 
Antalet asylansökningar fortsätter dock att ligga på en nivå som gör att situationen är sådan att det ur ett brett perspektiv alltjämt finns ett allvarligt hot mot allmän ordning och inre säkerhet i Sverige”, står det.

Detta citat ur DI stärker ytterligare min tanke om att SÄPO har talat förstånd med Lövet.
gulan
 
Vi får väl tacka denna puckade regering som var så överdådiga (läs oansvariga) i sina ord om humanitet och hjälp åt alla som vill komma hit. Nå....nu när "leken" barmhärtig samarit" totalt spårat ur och inte alls är någon rolig lek längre, har stadsministern och vice (måtte det inte hända Löven något innan vi byter regering :crazy:.....) upptäckt att det inte är att bara lämna gården utan det gäller att städa undan efter sig. Nu vill de att andra som inte tyckt denna lek varit varken bra eller rolig...ska hjälpa till och städa...... Nej någon måtta på krav får det allt vara
gulan
Kommer ni ihåg de där 1000 miljarder till Palestinierna ? Ukraina fick väl en rejäl slev också! Hur mycket var det? Sedan är det roligare att ha svenska skepp i Medelhavet än i Östersjön men nu får de vackert pallra sig hem och hjälpa båtflyktingar i Östersjön. Vilket land har inte fått miljarder av denna regering. De bara öste ut pengar och vad kostar Den här djvl ansökan till säkerhetsrådet. Lägg ned den, det är bara skit och dyrt.
 
Enligt Lunchekot idag överger regeringen förslaget att kunna stänga Öresundsbron.
 
Det räcker väl om man börjar kolla papperen på dem som kommer in, noggrant Så stockar sig trafiken till en kö som sträcker sig fram till östra mynningen av tunneln och då stängs tunneln av säkerhetsskäl, tills kön har löst upp sig igen....
 
Det räcker väl om man börjar kolla papperen på dem som kommer in, noggrant Så stockar sig trafiken till en kö som sträcker sig fram till östra mynningen av tunneln och då stängs tunneln av säkerhetsskäl, tills kön har löst upp sig igen....
Och sedan kan man ju ha bussar som omedelbart skjutsar tillbaka dem som inte har papperen i ordning.
Ex de som enligt bestämmelserna skulle sökt asyl i Danmark...För tullen vet ju med säkerhet från vilket land de senast kommit.
 

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 770
Senast: Gunnar
·
Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
940
Fritid Någon som har koll på marknaden där? Vill bara ha till hobbybruk ochvkolla vad som rör sig utanför hagen. Hoppas få se lokatten bland...
Svar
1
· Visningar
335
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Bet mig själv i kinden väldigt rejält för några dagar sen. Det är väldigt svullet och gör rejält ont. Har svårt sova pga smärtan, för så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 682
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp