"Öronbarn"/valp

Sv: "Öronbarn"/valp

Som jag skrev tidigare finns det alltid en bakomliggande orsak till öronproblemen som återkommer. Ingen hund får öroninfektioner enbart pga mycket hår i hörselgången eller hängande öron.
En orsak kan vara allergi, men även andra sjukdomar kan ligga bakom.
 
Sv: "Öronbarn"/valp

Ja - det kan nog finnas många och en orsaker.
Förra jycken hade ju inget häng, inget hår och ändå så geggade hans öron ihop på våren - framför allt det där han hade (enligt vet) en knyck på hörselgången.
Men du Peter - varför ger man steroider i detta fall? Jag frågade aldrig vet då - det hjälpte och det var jag nöjd med.
 
Sv: "Öronbarn"/valp

Om det kommer från missbildning i hörselgången ja, annars räknas det till prädisponerande faktorer (mycket hår eller hängande öron tex)
 
Sv: "Öronbarn"/valp

Nu måste jag rätta mig själv, även missbildning i hörselgång räknas självklart till de predisponernade faktorerna. Ventilationsproblem är ingen primär orsak till otitis externa.
 
Sv: "Öronbarn"/valp

^kl

min hund är ett öronbarn.
Vi gör rent och håller efter med otoclean, funkar väldigt bra. Och blir det förjävligt har vi fått några antibiotikadroppar utskrivet av veterinär att använda och då lägger sig bekymren direkt. :)
 
Sv: "Öronbarn"/valp

Nu måste jag rätta mig själv, även missbildning i hörselgång räknas självklart till de predisponernade faktorerna. Ventilationsproblem är ingen primär orsak till otitis externa.
Håller inte med! Enligt min erfarenhet räcker dålig ventilation till för att patogener skall ta över.
PL
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 026
Senast: MML
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 752
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 995
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 575
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp