Örondroppar

SiZo

Trådstartare
Jag vänder mig till allsvetande buke åter igen!
Jag har öroninflammation och har ätit antibiotika utan effekt. Läkaren tyckte nu att hon såg en blåsa i hörselgången så jag ska droppa antibiotika i örat istället.


Men salvan åker ju inte ner i hörselgången! Har någon här använt det tidigare och har tips på hur man ska göra egentligen.

Jag har legat på sidan i 10 min och skiten skvalpar bara på ytan. Jag kommer ju aldrig bli bra såhär!
 
Ingen som har tips?
Jag tröttnade vid 04:30 av känslan och torkade ur örat med tops. Kunde inte sova alls :rofl:
 
Jag brukar dra lite i örsnibben och verkligen vicka på huvudet ordentligt, sen sover jag med vadd så det inte ska rinna ut :)

/öronbarn
 
Jag brukar dra lite i örsnibben och verkligen vicka på huvudet ordentligt, sen sover jag med vadd så det inte ska rinna ut :)

/öronbarn
Rinner ut gör det inte. Det rinner vare sig in eller ut, det fastnar som en propp typ.

Jättekonstigt och obehagligt.
 
Rinner ut gör det inte. Det rinner vare sig in eller ut, det fastnar som en propp typ.

Jättekonstigt och obehagligt.
För mig löste det sig när jag fick en mindre tub andra gången jag var på apoteket. Då kom det mindre droppar och de rann ner bättre utan att lägga sig som propp i öppningen som från den stora. Lättare att hantera den lilla och träffa rätt också.
Dra i örat och ligg med huvudet lite snett framåtlutat.
Du kan också pröva ifall det rinner bättre om du lägger droppen på ena sidan istället för i mitten.
 
Har du testat massera baksidan av örat lite också?
Jag har dragit och masserat på alla sätt jag kan. Kl var 04:30 när jag gav upp...
För mig löste det sig när jag fick en mindre tub andra gången jag var på apoteket. Då kom det mindre droppar och de rann ner bättre utan att lägga sig som propp i öppningen som från den stora. Lättare att hantera den lilla och träffa rätt också.
Dra i örat och ligg med huvudet lite snett framåtlutat.
Du kan också pröva ifall det rinner bättre om du lägger droppen på ena sidan istället för i mitten.
Mindre tub som man kan stoppa in i örat vore nåt! Detta är ju direkt från öppningen, så det kommer ju stoppa droppar.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 467
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 160
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 073
Hundhälsa Vovven som kom för några veckor sen visade sig ha en långgående öroninflammation:down: Han har inte visat nån smärta men var lite låg...
2
Svar
31
· Visningar
7 287
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp