Öronproblem

pepp

Trådstartare
Jag är ett öronbarn sen en lång tid tillbaka. Har opererat det vänstra örat. Nu på sistone har detta örat börja krångla extremt och nu den senaste veckan har jag fått en underlig yrsel...

Trycker jag på utsidan av örat så är det som att hela huvudet wobblar till :crazy: så jag anar att öronproblemet har ett samband med yrseln. Men varför? Nån som kan förklara :D
 
Trycker jag på utsidan av örat så är det som att hela huvudet wobblar till :crazy: så jag anar att öronproblemet har ett samband med yrseln. Men varför?
Det är inte alldeles ovanligt med inflammationer i och kring balansorganen, det kan ge yrselsymptom i varierande grad - från milt till helt brutalt. Säkert finns andra möjliga orsaker också, om jag hade varit du så hade jag sökt mig till en ÖNH-mottagning för undersökning.
 
Det är inte alldeles ovanligt med inflammationer i och kring balansorganen, det kan ge yrselsymptom i varierande grad - från milt till helt brutalt. Säkert finns andra möjliga orsaker också, om jag hade varit du så hade jag sökt mig till en ÖNH-mottagning för undersökning.

Det visste jag inte! Har haft x antal inflammationer men aldrig denna yrsel. Hade inflammation senast jag var på önh innan sommaren också... :grin:

Har tid igen den 17 september, så får se vad min läkare säger då..
 
Kommer ringa önh imorgon och försöka få en snabbare tid.

Var just ute på en promenad med hunden som var sjukt obehaglig, tittade jag ner i backen så gick det hyfsat bra, men när jag tittade framåt blev det väldigt vingligt/ofokuserat.

Väldigt obehagligt att köra bil också :( :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 568
Senast: tott
·
Ridning Hej! Jag ska börja rida igen och var på en provlektion igår. Senast jag red var nog 14 år sedan... Jag kände mig trygg med hästarna och...
2
Svar
20
· Visningar
1 974
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 970
Senast: Stereo
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp