Bukefalos 28 år!

örter som medicin

C

calind

Har ni erfarenhet av örter som "medicin" till era hästar?
Enligt böcker ska det funka men kan vara kul att höra om någon provat det. Det ska ju finnas en hel del på marknaden men man vill ju gärna veta innan man provar.
Naturligtvis laborerar man ju inte utan att veterinär först tittat på hästen men om man vill komplettera en behandling med örter efter den "vanliga" veterinärbehandlingen... :bump:
 
Jag har gett djävulsklo (antiinflammatoriskt och smärtstillande) med bra resultat (samma som förbutta). I övrigt har det inte fungerat.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag håller just nu på att kika efter en häst att köpa. Har hittat en jättetrevlig men enligt säljare vart hästen halt några dagar...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: KLilja
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 348
Senast: Bee
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 108
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästvård Vill gärna höra era erfarenheter av belastningsfång. Hur behandlade ni det veterinär/hovslageri mm? Hur lång tid tog det innan alla...
Svar
0
· Visningar
579
Senast: service
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp