Bukefalos 28 år!

örter som medicin

C

calind

Har ni erfarenhet av örter som "medicin" till era hästar?
Enligt böcker ska det funka men kan vara kul att höra om någon provat det. Det ska ju finnas en hel del på marknaden men man vill ju gärna veta innan man provar.
Naturligtvis laborerar man ju inte utan att veterinär först tittat på hästen men om man vill komplettera en behandling med örter efter den "vanliga" veterinärbehandlingen... :bump:
 
Jag har gett djävulsklo (antiinflammatoriskt och smärtstillande) med bra resultat (samma som förbutta). I övrigt har det inte fungerat.
 

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
0
· Visningar
124
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 802
Senast: Sirap
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 242
Hästvård Hej! Jag håller just nu på att kika efter en häst att köpa. Har hittat en jättetrevlig men enligt säljare vart hästen halt några dagar...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: KLilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp