Erfarenheter av hög feber +kolik?

Nu kan jag pusta ut och permanentkanylen är utdragen. Han har återhämtat sig mot alla odds! Jag är tacksam över att ha sådan fungerade distriktsveterinärer när det är så långt till en klinik. De har svängt förbi och medicinerat på vägen till andra och fakturerat väldigt snällt.

Det jag tror gjorde att han klarade behandling hemma är att han aldrig var uttorkad och att han självmant druckit bra samt inte förlorat vätska i diarréer.
 
Nu kan jag pusta ut och permanentkanylen är utdragen. Han har återhämtat sig mot alla odds! Jag är tacksam över att ha sådan fungerade distriktsveterinärer när det är så långt till en klinik. De har svängt förbi och medicinerat på vägen till andra och fakturerat väldigt snällt.

Det jag tror gjorde att han klarade behandling hemma är att han aldrig var uttorkad och att han självmant druckit bra samt inte förlorat vätska i diarréer.
Får jag fråga hur han medicinerats? Vore intressant att få höra. :) Och vad skönt att allt gått bra!
 
Bra att ni uteslutit bukhinneinflammation i alla fall, för det kan också bete sig ganska exakt så där.
Är det mycket lera i hästens hage?
Oj Jag missade din fråga men besvarar nu båda dina. Det inte någon lera alls för vi har snö. Den enda eventuella orsaken jag hittat är att jag tillslut köpte foderhalm (för 15kr/kg:banghead::yuck:) och började ge dem. De har tidigare istället fått mer hösilage än vad de behöver energimässigt för att stilla tuggbehovet men nu började jag bli orolig för fång för de hade blivit så feta.

Han behandlades med vetalgin och finadyn. De febernedsättande skulle få aptiten att komma igång.
 
Oj Jag missade din fråga men besvarar nu båda dina. Det inte någon lera alls för vi har snö. Den enda eventuella orsaken jag hittat är att jag tillslut köpte foderhalm (för 15kr/kg:banghead::yuck:) och började ge dem. De har tidigare istället fått mer hösilage än vad de behöver energimässigt för att stilla tuggbehovet men nu började jag bli orolig för fång för de hade blivit så feta.

Han behandlades med vetalgin och finadyn. De febernedsättande skulle få aptiten att komma igång.
Tack för svar! :) Hoppas att allt är fortsatt bra med hästen. :heart Min var så läkemedelskänslig, så honom flyttade vi bara till en mer lerfri hage och då blev han frisk.
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 413
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 198
Senast: cf234k
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
6 989
Senast: Hund!
·
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
3 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp