Bukefalos 28 år!

överansträngning

Hedda_007

Trådstartare
Hej
För några månader släppte jag ihop min valack med ett sto. Han har tidigare gått med ston utan problem, men med det här stoet blev han väldigt hingstig. Fick dela på dem, men han var väldigt orolig. Sprang i hagen och gnäggade och så. En dag var han väldigt halt i bakbenen. Kunde nästan inte få in honom i stallet. Åkte till klinik där vet trodde det var en överansträngning pga att han sprungit så mycket fram och tillbaka. Fick åka hem och vila fyra veckor. Åkte ner igen men han var inte bättre. Mycket svullen i båda bakbensskidorna. Blev behandlad med kortison. Nu sju veckor senare är det inte bättre. Han är inte halt men fortfarande lika svullen. Någon som har erfarenhet av liknande? Hur lång tid kan det ta innan det blir bra? Ska tillägga att han numera är lugn och stirrar inte efter stoet längre.
 
Sv: överansträngning

Ingen??
Det ser ut som hårda gallor. Ömmar inte längre när jag tar på dem. Det är bara svullet. Mycket.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: MiniLi
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 015
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp