Bukefalos 28 år!

"Offentligt" betessläpp?

gul_zebra

Trådstartare
Jag och min ledsagare har pratat lite om att åka iväg och kolla på betessläpp till sommaren. Men var kan man hitta betessläpp som är öppna för allmänheten att åka och kolla på? Vi försökte förra året men allt vi fick fram var betessläpp som redan varit och det är ju inte till någon nytta liksom...

Vi är ffa intresserade av kor och hästar ska jag väl nämna, och inte alltför långt från Borlänge. Är det någon som vet var man kan hitta det?
 
Sv: "Offentligt" betessläpp?

Arla brukar väl göra reklam för just betesläpp och hänvisar till deras hemsida för tider och plats. Har inte kollat själv dock. Har du lokala mejerier i närheten så kolla deras hemsidor också.
 
Sv: "Offentligt" betessläpp?

Brukar som sagt stå (i alla fall här) på baksidan av mjölk/mejeri paket/produkter.
 
Sv: "Offentligt" betessläpp?

Arla kikade jag på redan förra året, men det är ju på sydligare breddgrader. Borlänge ligger uppe i Dalarna :)
Milko kollades förra året också men helt och hållet utan resultat, får kika där i år igen ifall att.

Baksidan av mjölkpaket och sånt har jag aldrig sett nåt om betessläpp på. Å andra sidan dricker jag inte mjölk och de enda mejeriprodukter jag öht har hemma består av smör, ost och yoghurt typ... Får kika hos mamma :D

Hushållningssällskapet? Vad är det?
 
Sv: "Offentligt" betessläpp?

Hör med LRF eller länstyrelsen. Vi har naturbeten till våra större kvigor och stutar och har flera gånger haft "öppet hus" vid betessläpp.

Kicki :laugh:
 
Sv: "Offentligt" betessläpp?

Men... Varför i hela hellskotta har jag inte tänkt på LRF? :o Tror bannemig hjärnan har lagt av helt! Tack för tips, ska kika där :D

Kornet: Men snälla du, Dalarna ligger inte i Norrland ;) Men jo, vi har som sagt Milko här :p
 
Sv: "Offentligt" betessläpp?

milko brukar annonsera om betessläpp på lite olika mjölkgårdar, brukar stå på baksidan mjölkpaketen när det börjar närma sig betessläpp.

Sen har du ju Böle, hingstsläppet, i leksand :)
 
Sv: "Offentligt" betessläpp?

Som dansk har du faktiskt ingenting att säga till om :cool:

DarkInNight: Ah, kan det vara Böle som var med på nyheterna typ förra eller förrförra året tro? Hajade till när jag såg X-ton från Rättviksgymnasiet :love:

Var får man reda på när det är, och hur man hittar dit? Det är öppet för allmänheten att titta på antar jag? :)
 
Sv: "Offentligt" betessläpp?

Som dansk har du faktiskt ingenting att säga till om :cool:

DarkInNight: Ah, kan det vara Böle som var med på nyheterna typ förra eller förrförra året tro? Hajade till när jag såg X-ton från Rättviksgymnasiet :love:

Var får man reda på när det är, och hur man hittar dit? Det är öppet för allmänheten att titta på antar jag? :)

Japp, lilla underbara X-ton brukar vara där och bossa :devil: :love: . Förra året var han dock inte lika kaxig som brukar.. Kommer inte ihåg hur de brukar annonsera om det. . Början på juni??
 
Sv: "Offentligt" betessläpp?

Vilken jävel! De måste ju ha en snygg ledare, då kan han ju inte mesa heller :D
Skulle vara jävligt kul att åka dit om man kanske får se honom, har inte sett till lillskiten på åratal nu och det går fan inte för sig så läcker som han är :d

Får hålla lite utkik, dit skulle jag verkligen vilja åka :bump:
 
Sv: "Offentligt" betessläpp?

Men... Varför i hela hellskotta har jag inte tänkt på LRF? :o Tror bannemig hjärnan har lagt av helt! Tack för tips, ska kika där :D

Ja där kan du med all säkerhet få tips på var det finns betessläpp att kika på.

Kicki :laugh:
 
Sv: "Offentligt" betessläpp?

Vilken jävel! De måste ju ha en snygg ledare, då kan han ju inte mesa heller :D
Skulle vara jävligt kul att åka dit om man kanske får se honom, har inte sett till lillskiten på åratal nu och det går fan inte för sig så läcker som han är :d

Får hålla lite utkik, dit skulle jag verkligen vilja åka :bump:

hohoo det var otroligt att se hur han kaxade mot de stora maffiga ardennerpojkarna. När han sparkade bakut på den andra hingstens bringa och det lät lite tjoff tjoff och ardennern bara stod där.. typ "vad gööör du.. suck" :D
 
Sv: "Offentligt" betessläpp?

:eek: Hur vågar du kalla mig dansk?! :mad: :p



Absolut! Kikade in och såg en kalender över aktiviteter i Dalarna, ska hålla utkik där lite närmare betessäsongen :bump:


:D Ja det är ju så vi norrlänningar ser på alla som bor söder om S-vall! ;)

Jamen då lär du med all säkerhet hitta ett publikt betessläpp.

Kicki :laugh:
 
Sv: "Offentligt" betessläpp?

Haha! Han är då för söt :love::D

Invinciblestables: Pfft! Nästan så man borde åka norrut och lära er veta hut, men risken finns ju att man fördummas bland en massa norrlänningar... :angel::D
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 325
Senast: Ridinglady
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: MissFideli
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: zarmino
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 468
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp