Office - engångslicens eller prenumeration?

Jag FY HELVETE vad jag hatade OO! Satt på högskolan sedan istället. Hatade det så mycket! Jag har väldigt svårt för teknik om jag inte fattar precis allt i det jag ska använda och blir otroligt frustrerad, stressad och förbannad när jag inte förstår. Köpte ganska snart en engångslicens (när jag hade dator som kunde läsa cd-skiva) och blev lika galen när programmet började gnälla om uppdatering eller uppgradering (redan glömt vad skillnaden var trots jag läst tråden 😅) och när datorn med cd-läsare pajade. Skaffade prenumererationen direkt jag köpte ny dator utan cd-läsare många år senare. Använder Excel till min budget och mina foderstater några gånger om året, fortfarande otroligt nöjd med 65 kr/månad just pga INGET KRÅNGEL 😍🤣 Min sinnesro är värd mycket mer än 65 kr/mån 🙈
Ja verkligen! Min första dator som snål och fattig student lyckades jag snurra till så jag avinstallerade Office. (Fråga inte hur). Slet med fanskapet OO eller satt i universitetets datorklasser alldeles för mycket istället.

Därefter har jag bestämt att så länge kostnaden är rimlig betalar jag vad det kostar bara jag slipper hålla på och krångla med en massa saker jag inte förstår ett dyft av. Så jag betalar istället. Och jag är SÅ nöjd med att det bara funkar — både Word, Excel och PowerPoint.

Jag blir också väldigt stressad över teknik som inte funkar och eftersom jag bor med en monumentalt dator-obegåvad ingenjör (ska inte ingenjörer kunna allt med it också, förutom sitt eget ämne? 🤨) så är jag utlämnad till mig själv och de kunskaper jag har. Det värsta jag vet är när tekniken krånglar och jag blir tvungen att genomlida YouTube-videor i hopp om att kunna lösa diverse problem som jag knappt förstår vad de är.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
778
Senast: Tonto
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 236
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 685
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp