ögonlocket framme?!

Cilla

Trådstartare
grannkatten hemma, en kastrerad hane på drygt ett år har på sista tiden blivit sjukt smal och skral. det extra ögoblocket har kommit fram på honom. ägaren har avmaskat och sen dess har katten börjat gå upp i vikt igen. (ca 2 veckor sen)

han säger att den avmaskningen han använt ska ta all mask, (tanktan på apoteket sa visst det...) men finns det verkligen piller som gör det? vilken mask är det som är skyldig när ögonlocket kommer fram?

tacksam för hjälp!

Sv: ögonlocket framme?!

Att blinkhinnan kommer fram är ett tecken på att katten mår dåligt, inte just att den har mask.
Axilur tar det mesta som finns i Sverige, det är nog den apoteket tipsat om.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har... 2
Svar
25
· Visningar
2 748
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är... 2 3
Svar
59
· Visningar
41 826
A
Katthälsa Ska kanske dra hela historien från början. 2 äldre kattungar (en hona och en hane) hittades dumpade utanför stadens ridskola i en...
Svar
11
· Visningar
9 647
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka