Oj, hur fasen har de gjort det här?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare LillMia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 043
L

LillMia

hihi. telefonerna har gått överstyr lite nu. hur fasen gör dom det där?
snart kan man ju teleportera sig också säkert

Sv: Oj, hur fasen har de gjort det här?

det kallas en gyrometer eller nåt sånt. En apparat som vet vad som är upp och ner, så program kan följa telefonens rörelser. Inte så avancerat egentligen..:)

Utvecklar lite. Accelerometer, 3D-sådan. Mäter accelerationen i alla tre (relevanta...) rumsdimensioner och kan därmed följa rörelser genom en hög med filter och en gnutta matematik, och "ser" vilken sida som är upp genom att känna åt vilket håll gravitationen drar.

Häftigt, förstår bara inte hur den alltid vet vad som är uppåt.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: fejko
·
IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
634
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Om man skaffar den kan man då endast få sina aviseringar i appen? Går det att göra inställningar så man också fortsätter får sms? Jag...
Svar
4
· Visningar
406
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Kort bakgrund: Anställd på företag med start september 2023. Provanställning 6månader. Anställande chef/VD gav löneförslag som hen...
Svar
5
· Visningar
779
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka