oj...jag e visst lite svartsjuk..

Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Vart vill du (och kvinnorna som klagar över att deras män jobbar med andra kvinnor) komma? Kvinnorna ska stå kvar hemma vid spisen så att vi inte riskerar att fresta någon annans man? Varför förutsätts det att folk är oprofessionella?
Nej så är det inte. Jag har ju ingen pojkvän och kan för tillfället heller inte riktigt sätta mig in i hur det känns när mannen åker iväg med en kvinnlig kollega där dom tillbringar mycket tid tillsammans. Jag kan sitta och säga nu att nej, jag hade minsann inte brytt mig och jag hade litat på min man men det är ju lätt att säga när man inte är i den situationen, jag kanske blir mera brydd än vad jag tror när jag hittar någon jag älskar och inte vill dela med mig av.

Jag tycker ofta när en manlig kollega följer med mig att dens fru eller flickvän är lite nojig samtidigt som dom uppenbart haft anledning till det egentligen eftersom att det faktiskt hänt då och då att man hamnar i säng med varandra.

Det är en annan sak tycker jag om det enbart är jobbrelaterat. Alltså att man inte bor ihop och spenderar fritiden ihop. Att ha en av det andra könet på jobbet tror jag få bryr sig om. Och jag tror inte Ts hade brytt sig om det inte var så att dom bodde ihop under längre perioder(?).

Sen är det detsamma åt andra hållet, åker den kvinnliga iväg med en manlig kollega kan jag mycket väl tänka mej att en hel del män kanske inte helt uppskattar tanken. Varför ska det alltid vara kvinnan som attraherar? Kan ju lika väl vara tvärtom.

Ärligt talat borde de som klagar över att mannen åker iväg med en kvinnlig kollega löpa gatlopp, för snacket gör det ju svårare för kvinnor att ta plats på arbetsmarknaden. Det bidrar till att det är enklare för företaget att anställa män, för då slipper de höra "Jo, frugan klagar".
Kan ju lika gärna vara så att "Jo, mannen klagar"? Vet en del av mina vänner som har väldigt svartsjuka pojkvänner. Det är säkert lika åt bägge håll. Och på mitt jobb så kan jag garantera att inte någon kvinna nekas jobb pga av den anledningen. Min chef bryr sig inte om vilka som åker iväg, dom som är lediga är dom som får åka helt enkelt.
 
Senast ändrad:
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Fast nu är det ju du som rör ihop begreppen. Ingen har väl förbjudit honom att ha en professionell relation med en kvinna. Däremot kan man ju ha åsikter om att de bor ihop i samma rum på sin fritid.
 
Senast ändrad:
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Min fina sambo som jag varit tillsammans med i fyra år har startat ett företag med en tidigare kvinnlig gammal arbetskompis. Jag har inte haft något problem med detta förrän nu...

De arbetar ofta på annan ort och bor då tillsammans.. Jag skäms lite över att jag tycker detta är lite jobbigt... När jag nämner det för min sambo så skrattar han och säger att jag inte behöver vara orolig..men jag e nog de ändå...::crazy:

Hans kollega har dessutom precis brutit med sin kille efter att ha varit tillsammans i flera år. Usch jag e så larvig...vad tycker ni..är jag fånig? Hur eller hade ni ens brytt er om ni var jag?

Tja... man kan dela upp frågan.

Är du 100% på att han/hon inte alls är bi- eller binyfiken ifall andan skulle falla på, då skulle det inte spela någon roll vilket kön han eller hon delar rum med.

Andra delen är att de som är bra på sitt jobb försöker hålla isär jobb och fritid eller i varje fall privatliv. Inte så att privatlivet är hemligt och inget man inte kan prata om, men att det blir lite rörigt att ha sex med sin arbetspartner, oavsett om han/hon har ett annat förhållande eller inte.

Tredje delen, spelar det någon roll om de har rekrationsex?
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Fast det är verkligen ingen garanti för att han inte är otrogen. På riktigt.

Jag har aldrig visat någonting annat än massa kärlek för min sambo, säger till honom varje dag hur mycket jag älskar och uppskattar honom, etc, etc, etc, men jag har haft någon på sidan i flera år nu.

Men det vet väl han om? Har jag fattat det som, eller?

TS
Jag har ingen bra upplevelse av gifta/upptagna män.. tycker dom stöter på allt som rör sig i stort sett, tom bekantas partners går ju på som bulldozrar för att få lite spänning i livet.. men just i ditt fall så hade jag inte varit speciellt orolig.. att vara otrogen med en person man har ett företag tillsammans med är ju att verkligen komplicera till saker och ting .. det tror jag ingen av dom vill riskera.

Det finns betydligt enklare sätt för honom att vara otrogen än det där...Risken som skulle kunna uppstå är väl isåfall att dom blir kära i varandra och han lämnar dig.. men otrogen bara för att... det tror jag inte.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Men det vet väl han om? Har jag fattat det som, eller?

TS
Jag har ingen bra upplevelse av gifta/upptagna män.. tycker dom stöter på allt som rör sig i stort sett, tom bekantas partners går ju på som bulldozrar för att få lite spänning i livet.. men just i ditt fall så hade jag inte varit speciellt orolig.. att vara otrogen med en person man har ett företag tillsammans med är ju att verkligen komplicera till saker och ting .. det tror jag ingen av dom vill riskera.

Det finns betydligt enklare sätt för honom att vara otrogen än det där...Risken som skulle kunna uppstå är väl isåfall att dom blir kära i varandra och han lämnar dig.. men otrogen bara för att... det tror jag inte.

i den mån golit kan befria dig från fördomar och antar att få gifta kvinnor stött på dig, så kan golit meddela att gifta kvinnor också kan ha samma beteende som det du beskriver.

Den icke akademiska forskningen i ämnet tyder på att det finns en brytpunkt mellan 49 och 25%. Dvs är det mer än hälften kvinnor håller de koll på varandra, är det för många män så tyr de sig till varandra.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Men du har nog läst lite tokigt...ingen invänder ju mot att han jobbar med en kvinna, bara delar rum med henne.
Det löser man väl enkelt med att fixa en större lägenhet.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Självklart får han jobba med henne...det kan ju inte jag bestämma...det är hans valD och inget jag vill eller ska styra över. Det var som sagt bara det att jag tycker det är lite jobbigt att de sover i samma lilla lgh tillsammans...
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Jag är noll svartsjuk... och det är min partner också. MEN om han skulle ha problem med att jag delade rum med någon skulle jag ta det på allvar och inte bara vifta bort det. Sedan kan jag säga att jag skulle inte vara så vansinnigt bekväm med att dela rum med en kollega, jag vill behålla lite privatliv iaf. Någon enstaka gång fine men inte regelbundet.

Det där tyckte jag var väldigt fint och respektfullt skrivet. Många verkar tycka att allt ligger på den som är svartsjuk. Att det är den som får lära sig att inte vara svartsjuk. Men jag tycker faktiskt inte det är hela sanningen. Jag tycker även att den partnern som "orsakar" svartsjukan har ett visst ansvar.

(Detta gäller då "normal" svartsjukan och inte den "sjuka" varianten)
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Självklart får han jobba med henne...det kan ju inte jag bestämma...det är hans valD och inget jag vill eller ska styra över. Det var som sagt bara det att jag tycker det är lite jobbigt att de sover i samma lilla lgh tillsammans...

Prata, prata, prata. Det brukar lösa många knutar :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 759
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 130
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 303
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 274
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp