Bukefalos 25 år!

”Ojämn” mage på hästen

Rabbit

Trådstartare
0DAF9F05-0477-462D-AD60-006468054869.jpeg
Min häst är känslig mot beröring vid magen, hatar sadelgjorden och när man borstar. Vi trodde först på magsår och hästen gick på behandling men utan förbättring. Han har en ”ojämn” mage undertill och undrar om det är normalt?Ser era hästar ut så med? Har aldrig tänkt på detta innan på andra hästar.. 🤨 ska till veterinären om två veckor men tänkte höra hur era ser ut först..

Visa bifogad fil 79944Min häst är känslig mot beröring vid magen, hatar sadelgjorden och när man borstar. Vi trodde först på magsår och hästen gick på behandling men utan förbättring. Han har en ”ojämn” mage undertill och undrar om det är normalt?Ser era hästar ut så med? Har aldrig tänkt på detta innan på andra hästar.. 🤨 ska till veterinären om två veckor men tänkte höra hur era ser ut först..
Japp det gör dom. Muskler och allt möjligt.
Vilka även kan vara spända och göra ont av olika anledningar.

Liknande trådar

Foder&Strö Har under sista året gett min häst Kraffts Gastro Support då hon lätt blir lös i magen vid minsta foderförändring. Burken tog slut för...
Svar
3
· Visningar
284
Hundhälsa Jag har skrivit här innan om min 5 åriga Border Collie hane som får katastrofal diarré var 4-6 vecka. Vissa gånger är han så dålig att...
2
Svar
20
· Visningar
1 447
Hästvård Jag undrar hur ni tänker kring hältor som dyker upp plötsligt och där man redan nästa dag ser en tydlig förbättring? Brukar ni ha is i...
Svar
12
· Visningar
848
Hundhälsa Min hund (chihuahua 4,5 år) började påvisa smärta i ländrygg/höft för ungefär ett par år sedan genom beröring samt ovilja på promenad...
Svar
11
· Visningar
701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur får man en liten kull
  • Kattsnack #8

Hästrelaterat

Omröstningar

• Ostbågar eller ostkrokar?