Hur mycket mer kan man göra

Fullblodnish

Trådstartare
Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra! En dag av en liten slump ser jag att han markerar på hårt underlag. Och därifrån började en låååång veterinär historia. Sen Juni förra året har vi varit in antal gånger, magnet röntgen har gjorts som visade artros i framkotor a (dock vad jag förstår på ett ”bra” ställe) han hade benödem, förändringar i strålbenet hf! Han har också kissingspine och skleros, en ledfyllnad (ocd) hittades också i naken höger sidan sist.
Som ni hör är han ett måndags exemplar, han blev behandlad med osfos för nu 1månad sedan samt för halsen och ryggen.
Han har inte visat besvär för ryggen tidigare men vi röntgade nu allt medans vi ändå höll på. Han markerade hf och veterinär hoppades att osfos och behandlingen i nacken skulle hjälpa. Vi har återbesök i veckan och jag förbereder mig för det värsta. För vad mer kan man göra? Han är den gladaste, mest arbetsvilliga hästen, men när är det nog för dom….
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när...
2
Svar
37
· Visningar
8 963
Senast: Bregen
·
Hästvård Härifrån kanske jag kan få lite tips/råd/stöd. Min 5-åring som jag haft sen föltiden har nu varit halt sedan oktober förra året...
Svar
9
· Visningar
1 197
L
Hästvård hej! Nu har jag ett litet problem, och skulle gärna vilja veta lite mer om er med hästar som har/har haft samma problem... Min...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 945
Senast: lovenino
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 590
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp