Ojämna tänder..

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare fancyfree
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 138
F

fancyfree

Min råtta har olika längder på dom övre 2 tänderna.
Den ena är lång, och den andra kortare och även smalare.
Har inte kollat hans tänder förut så dom kanske alltid har varit så ?

Är det nån fara?, Han äter & börjar gå upp lite i vikt efter han fått antibiotika. Hur vet jag om den ena tanden är för lång? :crazy:

Sv: Ojämna tänder..

usch vad jobbigt med engelska, men det är inte så illa som på dom bilderna.. hmm
Men ska dom övre tänderna också vara långa? som under

Om tanden/tänderna är för långa, så kan man operera ner dom? är det vanligt att man gör det? eller finns det nån annan metod..

Tog nyss en bild på han när han sov, måste bara visa :love:

åhhh :love: de är så söta när de sover så :)

tänderna på den översta bilden är ju onormalt långa, tänderna på den undre visar hur det ska se ut, d.v.s fortfarande väldigt långa, titta på den bilden hur de övre och undre tänderna ligger i förhållande till varandra, ligger de på det viset filar råttan själv ner sina tänder mot varandra och då borde det inte vara några problem. Är du fortfarande osäker kan du ju ta en bild och lägga ut

man klipper av tänderna om de ligger fel

Av att döma från den översta bilden, så ser det ut som svantes ena framtand har blivit för lång. Är möjligt att han kanske alltid har gnagat på ena tanden? (hm låter konstigt). Men det ser ut som så, det är ju dom undre tänderna som ska vara lååånga. Dom övre ska inte alls vara så långa eller hur?, men ingen tand som sticker ut så illa som på bilden.

Jag ska försöka få en bild på hans tänder senare.

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 094
Senast: Badger
·
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 709
Senast: CaisaCax
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: WildWilma
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 896
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka