OK att avmaska innan fölning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lilith
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 980

lilith

Trådstartare
Alla mina dräktiga ston har gått över tiden och totalt spräckt mitt planerade hag- och avmaskningsschema. Finns det några risker med att avmaska 1-20 dagar före fölning? Vill inte gärna släppa ut dem på "rent" bete utan att ha avmaskat innan.

Sv: OK att avmaska innan fölning?

Vissa medel kan man inte ge till dräktiga/digivande ston men vissa kan man. Jag avmaskade mitt sto häromdagen och hon är beräknad till den 3 juni...
Kommer tyvärr inte ihåg vad medlet hette men veterinären skrev ut det.

Sv: OK att avmaska innan fölning?

Skicka in ett kolla masken prov! Det gjorde jag och det visade 0, alltså hade en avmasking varit helt onödig. Kanske är det detsamma för Dig :) Då är problemet löst....

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Freazer
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
456
Senast: DeCloe
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 204
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur