Bukefalos 28 år!

Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Haha ja jag tycker bara det blir drygt när folk blir så hysteriska och går till överdrift... Där med inte sagt att jag är mot ett jämställt samhälle och att killar och tjejer ska behandlas lika osv... För mig är det dock att gå till överdrift att man inte ska få kalla människor för hon/han utan för hen, eller det där barnet vars föräldrar vägrade berätta om barnet var en flicka eller pojke.. Det känns som att överdrifterna gör det bara ännu tydligare att det faktiskt är skillnader på tjejer och killar (även om många av dem är pga kultur).
Samma sak blir det med feminister som står och skriker om att män är djur (Gud vilket uttjatat exempel) osv.
För mig är det självklart att tjejer och killar är lika mycket värda, att de kan ha alla färger på sina kläder. Det är bara det att jag tror att man ens person definieras av vad man har för kläder eller leksaker, därför ser jag det inte som ett problem, oavsett om min (icke existerande) dotter har en blå tröja eller en rosa. Det viktiga för mig är att jag fosrtar henne så hon vet att hon får och ffa KAN göra precis som hon vill och även den eventulella sonen att han (och alla andra) kan göra precis som de vill!
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Haha ja jag tycker bara det blir drygt när folk blir så hysteriska och går till överdrift... Där med inte sagt att jag är mot ett jämställt samhälle och att killar och tjejer ska behandlas lika osv... För mig är det dock att gå till överdrift att man inte ska få kalla människor för hon/han utan för hen, eller det där barnet vars föräldrar vägrade berätta om barnet var en flicka eller pojke.. Det känns som att överdrifterna gör det bara ännu tydligare att det faktiskt är skillnader på tjejer och killar (även om många av dem är pga kultur).
Samma sak blir det med feminister som står och skriker om att män är djur (Gud vilket uttjatat exempel) osv.
För mig är det självklart att tjejer och killar är lika mycket värda, att de kan ha alla färger på sina kläder. Det är bara det att jag tror att man ens person definieras av vad man har för kläder eller leksaker, därför ser jag det inte som ett problem, oavsett om min (icke existerande) dotter har en blå tröja eller en rosa. Det viktiga för mig är att jag fosrtar henne så hon vet att hon får och ffa KAN göra precis som hon vill och även den eventulella sonen att han (och alla andra) kan göra precis som de vill!

Tja, själv gillar jag "hen" som ett könsneutralt ord. Bra när man vill beskriva någon situation utan att avslöja könet eller om man inte vet könet. Eller när man inte vill "köna" t ex barn på lekplatsen som man faktiskt inte vet könet på. (Jag brukar nog inte använda hen i talspråk dock. Säger däremot ofta till sonen "där borta sitter också ett barn". Eller "det barnet åker också sådär fort i rutschkanan". Mest för att jag tycker det är bra om jag inte "könskodar" utifrån kläder och dylikt. Däremot säger jag ju inte "hen" om våra egna barn, förstås.)

De som inte berättade för alla om barnets kön finns ju en anledning till att det skrevs artiklar om; de är extremt ovanliga med att göra så. Själv tycker jag det vore svårt, men förstår deras tanke (alla anhöriga och vårdare visste ju givetvis könet och barnet själv kommer ju förstå/veta när den är stor nog).

Feminister som står och skriker att män är djur har jag aldrig vare sig sett eller hört. Det verkar mest vara en skröna. Eller har du sett dem? ;)
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Tyvärr har jag sett både en och två göra det... Kanske inte just att män är djur såklart men själva biten att de är så insnöade i själva feministduskussionen att de inte går att prata med dem. Det finns inget utrymme för diskussion utan det blir lite så att allt de säger är sanningen och alla som inte förstått det är svin som föraktar kvinnor..

Det är lite hysterin jag vill åt.. Jag har svårt att tro att dessa barn påverkas särskiljt negativt över dessa filmer... Nu var väll intet hysterin på topp här men jag ser inte riktigt varför man oroar sig så mycket om huruvida det var fel eller ej, för SÅ fel var det ju inte. Känns lite som att sådana här diskussioner kan hämma föräldrar i sitt föräldraskap om de går för lånngt.. Till slut vågar men inte göra något alls utan att va rädd att folk ifrågasätter allt.. När jag va liten ex så gick det nån "incestvåg" och min pappa vågade inte bada med mig för han va orolig för va folk skulle säga och tro....
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Tyvärr har jag sett både en och två göra det... Kanske inte just att män är djur såklart men själva biten att de är så insnöade i själva feministduskussionen att de inte går att prata med dem. Det finns inget utrymme för diskussion utan det blir lite så att allt de säger är sanningen och alla som inte förstått det är svin som föraktar kvinnor..

Det är lite hysterin jag vill åt.. Jag har svårt att tro att dessa barn påverkas särskiljt negativt över dessa filmer... Nu var väll intet hysterin på topp här men jag ser inte riktigt varför man oroar sig så mycket om huruvida det var fel eller ej, för SÅ fel var det ju inte. Känns lite som att sådana här diskussioner kan hämma föräldrar i sitt föräldraskap om de går för lånngt.. Till slut vågar men inte göra något alls utan att va rädd att folk ifrågasätter allt.. När jag va liten ex så gick det nån "incestvåg" och min pappa vågade inte bada med mig för han va orolig för va folk skulle säga och tro....

Jag förstår inte riktigt vad det är du diskuterar. Feminism och genus eller filmerna i denna tråd? Eller incest? :confused:

Jag tycker som sagt en del av filmsnuttarna inte alls var särskilt upprörande, men några tyckte jag gick för långt och det blev rent elakt mot barnen.
Huruvida andra är "hysteriska" eller inte kan väl vara ämnet för en enskild diskussion i sig kanske - men kanske hör den inte hemma just i denna tråd?
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Tyvärr har jag sett både en och två göra det... Kanske inte just att män är djur såklart men själva biten att de är så insnöade i själva feministduskussionen att de inte går att prata med dem. Det finns inget utrymme för diskussion utan det blir lite så att allt de säger är sanningen och alla som inte förstått det är svin som föraktar kvinnor..

Försök då kategorisera dessa feminister som extremister och låt inte dem utgöra bilden av feminister som grupp (vilket du antyder eftersom du hela tiden tar upp hysteri i samband med feminism/genus). De flesta feminister jag pratat med är öppna och vill hålla igång diskussioner med oliktänkande. Det gör man ju inte genom att enbart klamra sig fast på sin sanning.

KL och on topic
Jag är inte speciellt förtjust i klippet. Mest för att om det varit jag som barn hade jag känt mig väldigt kränkt. Inte för att jag hade reagerat så kraftigt som en del av dem gör, men att skicka in en film på sitt upprörda barn som man lurat, det blir lite smaklöst för mig. :cool:
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

fröken rörig :angel:

det jag, om än på världens längsta sätt, försökte säga är, att jag tycker det är tråkigt att folk blir så himla hysteriska/upprörda och att det många gånger saknas ödmjukhet i sådana här diskussioner.. de tycks alltid låta som att alla grejer, hur små det än är, är livsfarliga för barnen (eller hästarna för den delen) och att den omtalade föräldern är världens sämsta människa och plågar sitt barn.
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Hur fel det är att filma när man lurar barnen och sedan som vuxen sitta och garva åt det måste ju få stå i betraktarens ögon. Jag tycker inte heller att samtliga klipp är upprörande, men för mig så känns det fel att driva med barn som blir upprörda,ledsna, arga och filma det för att visa upp det för världen. Jag är varken hysterisk eller i lever i tron om att detta skadar barnen för all framtid, jag kan ändå tycka att det är fel även om barnet inte blir hel traumatiserad för livet :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 280
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 865
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 156
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp