Bukefalos 28 år!

okastrerad hankatt

soffa

Trådstartare
Hej!
Jag bor i ett relativt tättbebyggt område där det finns många katter som samsas rätt bra men nu har det kommit en relativt ung ca 1år okastrerad hankatt som anser att min uteplats är hans revir och han markerar även I min katts Igloo. Kan inte påstå att jag är glad över tilltaget så blomsprutan med vatten har åkt fram, hunden har markerat och jag har tydligt markerat att detta är vårt revir men han kommer ändå fram med hunden ute och tre katter på plan och mig som går emot honom och han ser mig knappt. Funderar på att ta en bild av katten och sätta upp en lapp i butiken med en önskan om att de kastrerar den eller håller den inne. Vad hade ni gjort?
 
Hej!
Jag bor i ett relativt tättbebyggt område där det finns många katter som samsas rätt bra men nu har det kommit en relativt ung ca 1år okastrerad hankatt som anser att min uteplats är hans revir och han markerar även I min katts Igloo. Kan inte påstå att jag är glad över tilltaget så blomsprutan med vatten har åkt fram, hunden har markerat och jag har tydligt markerat att detta är vårt revir men han kommer ändå fram med hunden ute och tre katter på plan och mig som går emot honom och han ser mig knappt. Funderar på att ta en bild av katten och sätta upp en lapp i butiken med en önskan om att de kastrerar den eller håller den inne. Vad hade ni gjort?

Jag skulle nog försöka sätta ett halsband på katten med meddelandet "kastrera gärna katten, han pinkar på mina saker".
 
Håller med @Sol , skulle det inte gå att ta reda på ägarna och säga att han pinkar på dina saker? Om de är vettiga så borde de be om ursäkt och då kan du ju föreslå att han behöver kastreras :)
 
Fungerar inte lapp på halsband så kastrera katten själv. Usch för okastrerade katter som går ute lösa och ännu mer usch för deras idioter till ägare!
 
Fungerar inte lapp på halsband så kastrera katten själv. Usch för okastrerade katter som går ute lösa och ännu mer usch för deras idioter till ägare!
Hmm nja nog för att jag skulle vilja kastrera katten själv men det får allt stanna i tanken :) Men håller med dig om att det är oansvarigt att släppa ut en okastrerad hankatt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 097
Senast: MJLee
·
Katthälsa Katt: Hankatt 2 år, kastrerad vid ca 6 mån ålder. Moder förvildad o avlivad av katthem. Uppfödd på flaska. Troligtvis...
Svar
10
· Visningar
2 417
Senast: bengeten
·
Katthälsa Finns det verkligen ingen lag på detta? Jag bor i ett litet samhälle och vi har tre kastrerade honkatter som nu på senaste tiden åker...
2
Svar
30
· Visningar
3 278
Senast: monster1
·
Övr. Katt Hej! Jag och min karl ska bli med katt inom relativt snar framtid, en hankatt. Uppfödaren har nu gett oss en förfrågan om att...
Svar
5
· Visningar
5 530
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp