Bukefalos 28 år!

Okastrerad hankatt

Sv: Okastrerad hankatt

Problemet är väl att det i de flesta fall inte finns nått annat att göra än att hålla sin egen katt inne.
 
Sv: Okastrerad hankatt

Jo, så kan det kanske vara.

Och för egen del har jag inte problem längre, har ju vovve som sköter detta.
 
Sv: Okastrerad hankatt

Du vet väl att om katten blir skadad om din hund biter den är de du som blir skyldig att betala till kattägaren..

Jag ger dig ditt eget svar tillbaka:
Uppstår skador på din katt ska ägaren till katten som skadat din betala men hur ska du bevisa de? Ägaren kan hävda att de inte är hennes katt som orsakat skadan så då står ord mot ord..tror inte ens polisen högprioriterar ett sådant fall.

Och min lille hund kommer inte att få tag på någons katt, men han duger att skrämma iväg dem, och bara det är UNDERBART.
 
Sv: Okastrerad hankatt

Kidnappa hankatten och kastrera honom hos førsta bæsta vetrinær! Du och alla andra som plågas av honom kanske kan dela på kostnaden.
 
Sv: Okastrerad hankatt

Och jag är helt inne på ditt spår med.

Nu har vi talats vid igen och de tänker inte kastrera katten. De säger katter blir värre om man kastrerar och det vet de för de har haft katter i 40 år. Och de sa att "man kan ju inte springa runt och kastrera varje katt här i samhället, det finns ju så mycket vildkatter överallt som inte är kastrerade", och "katter är katter" och ska få göra precis som de behagar så det var bara att bita ihop. Konstigt att det springer runt vildkatter när folk inte kastrerar...

Vilka argument kan man komma med för att få dem att förstå att de har fel? Man har väl ändå kommit fram via studier att hankatter blir lugnare och mindre aggressiva vid kastrering? Ska även kolla upp det där med kommunen om det finns någon regel.
 
Sv: Okastrerad hankatt

Kidnappa hankatten och kastrera honom hos førsta bæsta vetrinær! Du och alla andra som plågas av honom kanske kan dela på kostnaden.

Bra tips men troligtvis inte möjligt med denna katt, ägaren säger att den är ilsk och man får inte komma nära den.
 
Sv: Okastrerad hankatt

Vilka argument kan man komma med för att få dem att förstå att de har fel? Man har väl ändå kommit fram via studier att hankatter blir lugnare och mindre aggressiva vid kastrering? Ska även kolla upp det där med kommunen om det finns någon regel.


Min erfarenhet- det är kört.

Och kommunen har inte någon regel- är rätt säker.

Nu har jag ju vovve och hamnar inte i den sitsen längre- men jag hade aldrig accepterat en främmande katt som i princip bosatt sig hemma och dessutom varit aggresiv och skadat mina katter.
 
Sv: Okastrerad hankatt

Ett sätt att fånga den är att ställa ut en "levandefälla" där den blir instängd men inte skadas. Ta några dar där du o grannarna har era djur inomhus så chansen är större att fånga rätt katt. Då får ni se hur den är i skick (ofta så är såna katter såriga o kan ha tovor ,iom att de inte är hemma o låter sig skötas om)
Jag skulle låtit kastrera den i hemlighet :angel:
 
Sv: Okastrerad hankatt

Kolla med din kommun om de har någon policy för katter, ibland har de skrivit ut att det är rekommenderat att ha sin katt kastrerad för att inte orsaka olägenheter för andra.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har två kastrerade katten en hankatt och en honkatt. De har totalt olika pesonlighet. Hankatten är väldigt trygg och en riktig...
Svar
1
· Visningar
568
Senast: Bison
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 076
Senast: Otherside
·
Övr. Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Crossline
·
Övr. Katt Suck... Det har ju dykt upp minst en okastrerad hankatt som stryker här och letar mat, kissar ner mitt silage och ffa skrämmer bort...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 919
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp