Okej med uppsägningstid till medryttare?

H

Hanna

Jag tänkte höra om ni tycker att det är okej att skriva ett kontrakt och använda sig av en uppsägningstid när det gäller en medryttare?

Min förra medryttare jag hade skrev jag ett litet kontrakt med, där det stog vad hon fick göra, hur mkt hon betalade mig i månaden, kostnad om hästen skadar sig pga hennes fel eller slarvighet, osv osv... I slutet av kontraktet stog det att jag ville ha 1 månads uppsägningstid för att ha god tid på mig att hitta en ny ansvarsfull medryttare. Sedan skrev båda under kontraktet.

Jag tänkte bara höra ifall det är någon som misstycker om detta eller om ni tycker att det låter rimligt att göra så?
Man vill ju trots allt inte stå en dag utan en medryttare som bara har dragit, som det står om i en tråd under.
/Hanna :D
 
Sv: Okej med uppsägningstid till medryttare?

Låter som ett jättebra alternativ;)
Man kan ju göra det muntligt med, men då finns väl risken att medryttaren kanske struntar i det istället. Har man det nedskrivet så kanske det följs bättre.
Jag ska nog skriva kontrakt nästa gång jag har medryttare om jag hittar mig en ny häst.
 
Sv: Okej med uppsägningstid till medryttare?

Låter som ett jättebra alternativ;)
Man kan ju göra det muntligt med, men då finns väl risken att medryttaren kanske struntar i det istället. Har man det nedskrivet så kanske det följs bättre.
Jag ska nog skriva kontrakt nästa gång jag har medryttare om jag hittar mig en ny häst.

Jah, jag tycker att det är jättebra. och man kan sova lugnt om natten! ;) hahahahahaha
 
Sv: Okej med uppsägningstid till medryttare?

Jag ska sluta vara medryttare nu i mitten av juni, sa till ägaren för en månad sedan, då hon verkade tycka det va lite ont om tid redan då, visste dock inte innan ( pga flytt , 100 mil så jag kan inte vara kvar... )

En månad låter som ett bra minimum regel :)
 
Sv: Okej med uppsägningstid till medryttare?

aah det tycker jag också. 1-2 månader!

Tack för era svar! :D:D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 402
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
619
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 516
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp