Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JennyK skrev:Jag köpte ett par Boaboots till min ena häst ifjol. Jag rider inte henne så ofta, hon är avelssto nu, och jag tyckte det var onödigt att sko henne då. Tyckte det verkade vara en toppenidé med boots - och det var det till henne också. Dom var jättebra att rida i, vi var ute ett par gånger och hon fick inget skav eller så.
MEN- sen har jag inte använt dom igen för dom är helt hopplösa att få på hoven!Första gången jag skulle ha på dom tog det 40 minuter och tre personer innan dom var på plats!!
En halvtimme nästa gång.. Sen orkade jag inte använda dom mer. Tänkte för några veckor sen att jag skulle prova igen, men det gick inte alls.. Och jag har mätt noga så att det är rätt storlek - och dom sitter ju bra när man väl fått på dom. :smirk:
Skulle gärna ha tips på andra boots som funkar att få på hoven!![]()
Silly skrev:ja vill inte låta näsvis eller så men järnskor är större belastning på hästens ben än ett par boots eftersom hoven kan flexa fritt i bootsen o på så sätt absorberas stöten i nedsättningen av hoven. har man skor kan inte hoven flexa o stöten går upp i benen istället...
titta in på Barfotahäst där står det massor som ja tror du kan uppskatta om du är rädd om hästens ben![]()
Silly skrev:ok.. förlåt att ja e lite envis men ja är så starkt för barfota att ja gärna vill hjälpa me förslag o annat iallafall. det finns "barfotaskor" som tillåter hovmekanisken samtidigt som dom skyddar hoven o är nättaom du är intresserad (behöver inte svara)
som när stallägaren skulle sko sin treåring börja ja predika om va hon egentligen gav sej in på o att de fanns andra lösningar osv...![]()
Hippogrip![]()