Barfota boots

palle

Trådstartare
Jag undrar om någon här kan förslå ett par barfota boots till min nya häst som normalt går barfota utan problem.

Men på vissa skogsvägar ligger det tyvärr både stora och vassa stenar och där blir det problem då hon nu inte längre vill gå där överhuvudtaget 😢

Men jag har vissa "krav"...

Dom måste vara mycket enkla att ta på pga min reumatism.

Hästen har fötter som är längre än breda, fram 12 cm breda och 14.5 cm långa och bak 12 cm breda och 13 cm långa.

Jag testade med mina gamla Easy Boots men dom passar bara helt runda fötter och dom är fasansfullt svåra att ta på 😢

Har för mej att jag sett foton på några som såg ut som färgglada sandaler med breda remmar.....
 
Equine Fusion Active Jogging
Är de bootsen som mina kunder med värk i fingrar och händer föredrar.
Just active då kardborren på den är lättare att öppna än på de vanliga All Terrain.

Sen känns de som att framhovarna skulle behöva lite omsorg, brukar vara obalans i hovarna med de måtten. Dvs så mkt längre än bredden.
 
Angående måtten på hovarna verkas dom av en utbildad och diplomerad hovslagare som jag har stort förtroende för efter flera år med andra hästar och som jag blivit rekommenderad av min förra hovslagare när han gick i pension.
 
Cavallo Simple är lätta att ta på och förlåtande i storlek.

Allra snällast mot händerna som jag har provat var Renegades - kan ha varit dom du sett på bild, eller Scoot Boots.

Equine Fusion är jättejobbiga för mig.

Kolla hovbalans sortiment, hon har många olika.

Du behöver slim-modell till framhovarna.
 
Vill du ha färgglada renegades har tyska shoppar ofta många färger hemma. Själv suktar jag efter ett par glittrigt mörkgröna 🤤
 

Liknande trådar

Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 596
Senast: muslidag
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 031
Senast: Migo
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 655
Kropp & Själ Ska försöka att inte skriva en hel roman. Jag har antagligen haft rls från tonåren men inte förstått vad som var fel och läkaren...
Svar
3
· Visningar
1 492
Senast: Skorpis_8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp