Ole, dole, doff?

Matten

Trådstartare
Jag har två hästar, var av en ska säljas, men vilken...?
Nr.1 Ett sto, 5 år ingen stam. Har varit riden sedan i våras, riden regelbundet för bra dressyrtränare, och blivit mkt. lovordad (hon är väldigt smart och lättlärd) Hon har bra gångarter, och skulle kunna bli riktigt duktig. Snäll på alla sätt.
Nr.2 2.5 årig halvblods valack med bra och intressant dressyrstam. Ska visas till våren. Trevlig och snäll.
Anledningen till att jag ska sälja en är att vi ska ha barn, och jag inser (?) att tiden inte kommer att räcka till...Behåller jag nr.1 så "vet "jag vad jag har men Nr.2 är en väldigt spännande häst som ingen vet vad det kan bli av. Kan tillägga att Nr.1 är utlånad till en ridkola vilket fungerar bra (hon är populär :D)En annan fråga är, om jag nu skulle sälja nr.1 vad skulle ett skäligt pris vara?
Hur skulle ni tänka? Mitt mål med min ridning i framtiden är att kunna träna och ev. tävla lite (står inte högst på önskelistan), men max rida "runt LA nivå".
MVH. Matten
 
Usch vad svårt! :crazy:
Men kan du inte gå på känsla då?
Vem stämmer du mest med personlighetsmässigt?
 
Funkar det att rida in en häst samtidigt som du väntar barn? Hur attraktiv är egentligen en oinriden 4-5-åring på marknaden? Mitt tips är att du säljer 2.5 åringen och låter 5-åringen gå kvar på ridskolan tills du får mer tid igen.
 
2.5- åringen köpte jag förra sommaren (ett litet impulsköp kan man väl säga :D), och då var min tanke att han skulle bli min "nästa häst", men sen "liksom råkade det bli" så, när jag äntligen fick tummen ur ..... och rida in stoet, att hon visade sig vara en riktig liten pärla,faktiskt den trevligaste häst jag haft, det var liksom ingen som kunde tro det. 2.5 åringen vet jag ju egentligen inte så mycket om, men han kommer ju inte förbli oinriden, som någon kanske trodde, jag kommer att lämna iväg honom både för inridning och visning på 3-års test. Känslo mässigt så har det varit bra att lämna bort stoet för jag har fått lite mer distans, och kanske skulle de vilja köpa henne,(?) (det är en jättebra ridskola och jag vet att hon är i trygga händer, och hon verkar ha funnit sig väl till rätta), men vad skulle i så fall vara ett rimligt pris? Fy vad svårt! :confused:
MVH. Matten
 
Du kan inte lämna ut stoet på foder till ridskolan för säg ett år för att känna efter ordentligt och inte göra något du sen ångrar? Då vet du att du alltid kan få tillbaka henne om du vill.
 
Håller med ha båda till försäljning (kanske med lite överpris för den som köper hästen då vill ju förhoppningvis verkligen ha den!!) och behåll den som bli kvar
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 005
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 403
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp