olika 3-delade??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MissNegativ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 956
M

MissNegativ

vad är det för skillnad på de här 3-delade?

Webbplats

Webbplats

mittendelen är bara vridet åt olika håll. spelar det någon roll för hästens mun, och om något vridet är bäst (snällast...) att rida på? (ingen fråga om att det ena bettet är nån annan metall på mittdelen eller helt av mässing eller vad det är) ena är ju vridet upp mot hästens gom och de andra mer neråt mot läpparna om någon fattar mer...

Det första tredelade ska visst ligga "slätare" på hästens tunga och vara något snällare än de undre bettet.

Att det är olika metaller i det första (tror jag) vilket gör att det inte är godkänt på dressyrtävling.

den sista är så som de ska se ut. På den översta så går de där "ringarna" upp i gommen/ner i tungan..

Det översta är lite väl tjockt också (generellt)

Det nedre är "rätt" enligt mig, för där ligger ringarna som håller mittdelen slätt mot tungan och gommen.

Enda gången det kan vara bra att ha ringarna åt andra hållet (som det övre bettet) är om mittdelen är platt, och man vill ha plattan liggande plant mot tungan. (= Mildare än stående platta.)

Enligt min åsikt alltså! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 656
Senast: Ceta
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 673
Senast: Ajda
·
L
Ridning Hej! Jag har en fråga om vikt på ryttaren. Jag har läst och hört olika om hur mycket ryttaren kan väga som max men 15% eller 20% eller...
Svar
7
· Visningar
1 588
Senast: Roheryn
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 003
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka