Olika bett Olika Klasser!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Banditus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 839
B

Banditus

Hejsan min polle e vääldiigt konstig i beteendet! I dressyren är han mega slöö och stanna om man tar för hårt i munnen. Ska jag ha rakt bett då??
Hoppningen! I Hoppningen har jag samma bett som i dressyren 3 delat med platta. Men han e inte lika framåt då. Kan man testa Hackamore på honom då?
Utridning! När jag rider ut brukar han sticka med mig kan jag använda gag eller pelham?? isf vikket e bäst??

Hjälp miiiiiiig!!!:angel:

Sv: Olika bett Olika Klasser!

Snälla, vet du inte hur man ska rida på gag eller pelham, låt häststackarn ha munnen ifred...Förlåt, menar inte att vara otrevlig men att sitta och slita hästen i munnen på pelham gör nog inte saken bättre :( försök få honom att vara lydig ute istället. Angående dressyren är jag nästan övertygad om att ett annorlunda bett inte gör så att han går fram bättre. Men du skulle ju istället kunna ha ett tredelat bett med en droppe.

Du får inte tävla på rakt bett i dressyr.

Ta hjälp av en tränare, träna dressyr på tredelat och skritta bara när du rider ut tills du klararav din häst.

Problemen sitter oftast inte i bettet...

Framåtbjudningen har med största säkerhet inte med bettet att göra i det här fallet.

* Rids han omväxlande och lagom långa pass?
* Får han lämplig mängd mat?
* Har han kanske ont någonstans?
* Rider du för tränare? Det vore nog bästa lösningen, eftersom du verkar tycka att ingenting funkar.

Att byta bett gör inte underverk. I grund och botten handlar det om ryttarens sätt att rida. Lycka till!

Du får inte tävla på rakt bett i dressyr.

Ta hjälp av en tränare, träna dressyr på tredelat och skritta bara när du rider ut tills du klararav din häst.

Problemen sitter oftast inte i bettet...
jag tävlar inte dressyr i lokal bara klubb...

ja han rids lagom långa pass..
Han går på lösdrift..
Han har inte visat några tecken på at ha ont.. men jag funderar på att köpa lite back on track saker! ska jag ta honom till atg??
Nej , jag rider inte för tränare...

se över all utrustning så den passar, ta hjälp av ngn som kan. Gör en ordentlig uträknad foderstat o ta hjälp av en tränare.

Liknande trådar

Utrustning Japp. Bettet jag har på fröken nu är inte rikigt optimalt så nu beger jag mig ut i bettdjungeln för att hitta något som passar oss båda...
Svar
4
· Visningar
814
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 865
Senast: Vogue
·
Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 120
Senast: Lipperta
·
Utrustning Hejsan Buke, jag skulle behöva lite hjälp gällande bett till min gamla c-ponny som min 9-åriga lillasyster tagit över. Han är en...
Svar
19
· Visningar
9 590
Senast: Springsteen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka