olika storlekar som jag inte riktigt förstår

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare crocket
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 674
C

crocket

Om man tittar på ex sh**pmans hemsida på deras beg. sadlar så står det ju bomvidden, på vissa står det w, xw osv. Det fattar jag ju avd det betyder, men vad motsvarar det om det står ex 30, 31 el 32. Ungefär vad man man säga att det är, om man kämför med normal, vid eller x-vid.

God Jul förresten :p

Sv: olika storlekar som jag inte riktigt förstår

Det kan man inte säga, beror helt på märket! Tex är en Prestige 34 en normal mot vid bom, och en Stubben 31 är också en normal mot vid bom (fast aningens smalare än Prestigen). På Jaguar däremot är 26 normal bom! På en Passier är normal bomvidd 27...

Så det är helt omöjligt att säga...

åh göta petter ;) varför krånglar folk till det för :crazy: :p . Hmm, men med andra ord, vill man titta på en sadel så får man prata med säljaren om bomvidden :idea: .

Tack

Håller med dig...åh göta petter ;)
Ett exempel....det sägs att prestige hippos dressage 37 Är sååå ofantligt bred...Men hur jag än letar så hittar jag bara uppgifter på att den är kring 97 grader =).... Har dessutom provat denna på min häst som INTE är sååå ofantligt bred....Den var då absolut inte för vid....och inte för trång heller.....????Blir mycket fundersam.....(Måste väl tillägga att min häst har för rak rygg för denna bom)

Har någon nån förklaring till detta om prestige 37...;)

Liknande trådar

Utrustning Har googlat i en timme nu men hittar inget svar på min fundering! Hade ut en sadelutprovare igår, och vi kom fram till att min häst ska...
Svar
3
· Visningar
5 094
Senast: mooi
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 501
Senast: Rimfaxe
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 631
Senast: moonstruck
·
Utrustning Just nu har jag världens sadelproblem... Min nuvarande sadel (Crown Jessica m luft) har blivit för trång (31) och jag letar efter en... 2
Svar
21
· Visningar
2 245
Senast: skogersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka