Om att "lyda".

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Om att "lyda".

prinsessfeminist skrev:
Absolut. Och varför är det bråk?
För att vi i vår familj är såna som säger ifrån om vi tycker något är fel. Dessutom har vi ganska hett temperament, iallafall pappa.

Jag vantrivdes själv i den familj jag växte upp i. Båda föräldrarna hade (har) problem med relationer. Självklart hade jag då också - om jag hade fått - valt att sitta uppe på nätterna för att fly från familjen.
Varför är det så svårt att acceptera att jag sitter uppe på nätterna för att jag tycker om nätter, och inte för att jag är ett världsfrånvänt problembarn?

Min flykt var mer kreativ och bättre för både min fysiska och mentala hälsa. Jag hade den stora lyckan att ha en ponny och den skötte jag efter konstens alla regler. Familjen var inte så mycket för mig, men jag fick trots allt ha häst.
Hur gammal var du då? Precis sådär brukar min pappa säga, att han bara fiskade och plockade svamp hela sin uppväxt, och det borde väl jag också göra för oj vad det var roligt. Tills det kommer fram att han var nio då.

Med detta menar jag att Tican har ett val. Antingen blir hon destruktiv, sitter uppe ensam på nätterna och skadar sig själv psykiskt, fysiskt och socialt - eller så skaffar hon sig andra vanor. En vettig familj är tyvärr inte alla förunnat.
Morbos fråga tycker jag var ganska berättigad. Varför är det så hemskt att sova på förmiddagen och vara vaken på natten? Vad är så underbart och självklart med att ha samma tider som alla andra?
 
Sv: Om att "lyda".

Inte_Ung skrev:
Men jag tycker nog att vara uppe till 5 på nätterna och sova hela dagarna luktar litet fjortisvarning, det gör jag.
Du kanske får passa dig så att inte "fjortis-heten" smyger sig på dig utan att du vet om det?
Jaha, då kom den här diskussionen, men jag är tvungen att svara.

En fjortis har fjortisumgänge, går på fjortisfester, gnabbar med sina föräldrar utan anledning och argument, snackar skit och bråkar med sin omgivning i allmänhet, flamsar o tramsar osv för att de egentligen är rätt osäkra.

Tycker du jag verkar vara sån? Jag tror du borde ta dig en tripp på U också, där har vi sorgligt nog några praktexempel.
 
Sv: Om att "lyda".

På senaste föräldrarträffen i skolan så berättade BVC sköterskan (en av mammorna) att det gjorts studier om ungdommar och deras sovvanor.
En studie visar att tonåringar lider av jet lagen när de kommer till skolan på måndagar efter att ha vänt på dygnet under helgerna. Det bästa för deras kroppar och hjärnor (som fortfarande växer) är att ALLTID gå och lägga sig senast 22 helst 21 och INTE låta dem vara uppe på nätterna under loven och speciellt helgerna.

Apropå ingen speciell; tycker ni inte att ni tuggar samma saker nu sedan aett par sidor tillbaka???? Debatten verkar inte gå framåt utan verkar bara stanna kvar och handla om 2 personer :angel:
 
Sv: Om att "lyda".

Arbetar en del i skolan och det är just som du säger! Det är med en del elever totalt hopplöst att försöka få måndagen att fungera, vilket även drabbar andra...

Ibland håller det i sig ännu längre... framåt torsdagen vaknas det till och fredagen går bort för då är det så viktigt att planera den kommande helgen att man är "stirrig" istället.

Nu generaliserar jag STORT! Det är inte så många i en klass, men de märks...
 
Sv: Om att "lyda".

Forkare har oxå gjort undersöknnigar i att ingen mår bra av att gå å jobba före 9 på morgonen å eftersom skolorna börjar kl 8 i de flesta fall så är ju inte skolan bra heller :smirk:
 
Sv: Om att "lyda".

Visst, men nu handlade det egentligen inte om det, och dessutom är det lov.

Och jag klarar mig i skolan och stör ingen, så jag tar mig friheten att sussa när jag vill.
 
Sv: Om att "lyda".

Nu låser jag tråden eftersom de senaste 300 inläggen eller nåt mest bestått av tjafs.

Föreslår att trådar om dumma föräldrar i fortsättningen läggs på Ungdom eller ÄU.

mandalaki/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 740
Senast: Ava22
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 051
Senast: Elendil
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 442
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp