Om att "lyda".

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Om att "lyda".

Jag håller inte med om att det är givande att ha med fjortisar och nittonisar i varenda barntråd.

Vill man diskutera = tjafsa med den typen av tonåringar som invaderat den här sidan kan man väl göra det på ungdomssidorna.

Jag orkar i alla fall inte leta igenom trådarna efter vettiga inlägg längre när de spammas av besserwissrar till tonåringar hela tiden.

Och jag förstår inte vad malfoyan, chrysler, slice, tican, morbo mfl överhuvudtaget har på den här sidan att göra.

Jag håller tex inte på och tjafsar på "hoppning" för det är ju inte mitt område.

Men iofs, det är ju frivilligt att vara här så jag ägnar mig åt mitt LIV istället :idea:
 
Sv: Om att "lyda".

Och varför fungerar det? Jo, därför att hon är mogen nog att inse att om man sitter uppe till 5 på morgonen tappar man hela nästa dag. Hon skulle aldrig lägga energi på att tjaffsa om sådana skitsaker.
 
Sv: Om att "lyda".

Ansvar - javisst. Men var sak har sin tid.

Tonåringar verkar vilja ha förmånerna av att vara barn och förmånerna att vara vuxen. Men inga nackdelar. Och så fungerar det ju inte.
 
Sv: Om att "lyda".

Just den här tråden är startad av en tonåring, och jag fick i början intrycket av att hon ville diskutera hur föräldrar tänker. Att det sedan blev en enda stor demonstration av tonårstrots är trist.

Jag tycker det är mycket tristare att vissa av de barnlösa som tjafsar i den här tråden lägger sig i alla andra trådar på barnforumet.
 
Sv: Om att "lyda".

Men tonåringar har rätt att bete sig illa bara-för-att ?

jag anser att varken barn, tonåringar eller vuxna har rätt att bete sig illa bara sådär.
 
Sv: Om att "lyda".

Här kände jag mig lite träffad, även om jag inte har barn NU innebär det inte att jag ALDRIG kommer ha det? Jag funderar dessutom på att utbilda mig till lärare.
Det ÄR för mig intressant att läsa/diskutera vissa trådar. Blir jag atoumatiskt mer "tilllåten" den dag jag pinkar på en sticka och den visar blått?
 
Sv: Om att "lyda".

Nej ingen ska bete sig illa men det är svårare att motivera för en tonåring med en förälder som beter sig illa varför tonåringen måste bete sig moget å bra. :smirk:
 
Sv: Om att "lyda".

Fast jag tror att skillnaden på Morbo och de andra är att Morbo är äldre, han har flyttat hemifrån och lever inte i den sortens familj längre och behöver då inte ta de hänsynen. BIG diffrerence tycker jag.

man anpassar livet och tiderna efter den sociala situationen man befinner sig i.
 
Sv: Om att "lyda".

"En tonåring är en tonåring å har dåliga perrioder man måste acceptera, allt kan inte vara bra jämt å de har humörsvängningar å är på dåligt humör, men en vuxen har inte samma hormon omställning i kroppen å har därför ingen rätt att bete sig likadant."

Så skrev du och det var det jag svarade på.
 
Sv: Om att "lyda".

Silverkedjan skrev:
Jag håller inte med om att det är givande att ha med fjortisar och nittonisar i varenda barntråd.
De är för det mesta inte givande att ha med i barntrådar, utan bara stökiga.
Men i just den här tråden som handlar om tonåringar, så är det relevant.

Om man diskuterar något om något, så är det bra med levande exempel att öva på.
 
Sv: Om att "lyda".

Ja man måste ta hänsyn till att dom inte är på toppen humör jämt, men man börjar väl inte heller bråka med en kvinna under förlossning. :smirk:
 
Sv: Om att "lyda".

chrysler skrev:
men man måste inte hålla på att trycka ´ner andra människor bara för att man har makt över en gård var en annan råkar ha sina hästar,Det är ju att missbruka sin makt å många hästägare har ju problem med stallägare, det känner nog de flesta till.
Pengar ger makt, så är det bara.
Så den som har gården/stallet/hyreshuset eller vad det nu är har makten.
Om det inte passar så flyttar man.

Och nu så tycker jag att du lägger ner att leka martyr och bara tar och fixar upp ditt liv, själv på egen hand som en vuxen människa.
Din pappa får bete sig sig hur faen han vill hemma hos sig.
För du behöver inte vara där om du inte vill.
Han har inga som helst skyldigheter att vara vare sig trevlig eller pedagogisk mot en anna vuxen människa om han inte vill det själv.
Det är hans val, inte ditt.
 
Sv: Om att "lyda".

Men läs vad jag skriver innan du fortsätter med samma uppmaningar gång på gång , tror jag skrivit 10 gånger att jag ska flytta.Är inte det att föröka göra ngt av sitt liv vet ajg inte vad som är det.
Trist att folk anser att rika ska få behandla fattiga hursomhelst, vi akn lika gärna gå tillbaka till tiden då det fanns slavar då,
 
Sv: Om att "lyda".

escodobe skrev:
Det ÄR för mig intressant att läsa/diskutera vissa trådar. Blir jag atoumatiskt mer "tilllåten" den dag jag pinkar på en sticka och den visar blått?
Det handlade om "vissa".
Vi menar fjortisarna och de som är "nitton", du kan nog själv avgöra vilka de är.
 
Sv: Om att "lyda".

Det där var väl en ganska irrelvant jämförelse? Jo tonåringar HAR hormonsvänningar och kan ofta vara "trotsiga"(försök att frigöra sig) men det kan vara en FÖRKLARING men inte en URSÄKT.

På samma sätt som att en förälder kan vara på uselt humör när de försöker sluta röka, det är förståligt men inte bra
 
Sv: Om att "lyda".

Du har missat att det är mammas gård oxå å att hon inte accepterar hans beteende, så nej, han får inte bete sig som han vill där.
 
Sv: Om att "lyda".

Ja förståeligt men inte bra, det var det jag ville ha fram.
 
Sv: Om att "lyda".

Varför skall det tas MER hänsyn till tonåringar ?

Det är en viss skillnad på en kvinna under förlossning och en tonåring. Men det förstår du nog hoppas jag.
 
Sv: Om att "lyda".

Vi snackar inte om någon festande fjortisgemenskap som sker när man glider ut utanför hemmet efter att ha sovit bort hela dagen.
Jag festar ungefär varannan månad. Varför har alla bestämt sig för att jag är den självdestruktiva problemungen?

Vi snackar om familjegemenskap och solidaritet.
Ja. Vi med.

Vilket tyvärr inte verkar finnas i tonårsmedvetandena i den här diskussionen.
Förklara.

Kan inte ni som inte vuxit upp än hänga någon annanstans än på en sida där vuxna vill diskutera med andra vuxna med egen erfarenhet av barn?
Står det någonstans att den bara är till för vuxna? Varför har inte vi "barn" något att säga till om saken? Skulle den här tråden platsa bättre på något annat forum? Anledningen till att jag la den här, var att här är betydligt mer allmänt än typ Senior eller ÄU, och det är ju föräldrar och barn vi diskuterar, right?
 
Sv: Om att "lyda".

Alla ska ta hänsyn till varandra men jag tycker inte tonåringar som behandlas illa av sina föräldrar på dåliga grunder behöver visa sig på bra humör å vara jätte tacksamma .Faktiskt.
Föräldrar kan oxå lära sig att som man vill bli behandlat behandlar man andra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 740
Senast: Ava22
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 050
Senast: Elendil
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 442
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp