Bukefalos 28 år!

Om du kunde uppfinna vad som helst!

Vindrutetorkare som känner av när det regnar och hur mycket så man slipper greja med den själv.
Likadant automatiska helljus som bländar av vid möte.

Vindrutetorkare som startar automatiskt vid regn har ju funnits länge?! Automatisk avbländning av helljus fanns redan på 50-talet och finns på de flesta av dagens moderna bilar.
 
En översättarapparat så att det snabbt och tydligt gick att förklara för tackorna att jag bara ska hjälpa dem, och ja, det är deras bebis som är där och de ska ta hand om den...

Eller ja, den får gärna översätta till alla djurspråk. Problem med språkförbistringar är ju inte ovanliga ;)

Jag är inte helt säker på att jag vill ha en sådan apparat - undras vad min djur skulle säga. Tål jag höra det???:confused:
 
Om det inte fanns några begränsningar och allt skulle vara möjligt, vad skulle du uppfinna då?

Jag skulle uppfinna särskilda linser som automatiskt mörknar när det är ljust men som är ljusa när det blir mörkare. Linser för folk både utan och med synfel.
En vädermaskin!!! Välj ditt eget väder!
En klocka som hade kortare timmar när man var på arbetet och längre när man var ledig.

Oj, nu vaknade min förkylda hjärna, idéerna trillar in, jag måste vara på bättringsvägen.
 
Vindrutetorkare som startar automatiskt vid regn har ju funnits länge?! Automatisk avbländning av helljus fanns redan på 50-talet och finns på de flesta av dagens moderna bilar.
Hade jag ingen aning om. Jag har aldrig stött på en sån bil eller någon som haft en sån bil. Så att det finns på de flesta av dagens moderna bilar är nog en överdrift.
 
Jag skulle uppfinna någon slags zon som du kan ha runt dig så ingen kommer närmre än ett par meter. Då skulle jag våga springa överallt i mörker:up:
 
Har inte läst hela tråden, så jag kanske upprepar något. Men jag skulle i alla fall uppfinna en apparat som kunde göra allt tråkigt, som att städa t ex. Det skulle vara intressant att se vad jag och alla andra då skulle göra med tiden vi får över. Skulle vi njuta mer av att kunna göra bara roliga saker? Skulle vi engagera oss mer i viktiga saker? Eller vad skulle vi använda tiden till?
 
En maskin som åker runt i hagen och mockar.

Är även helt med på piller som ersättning för mat och fler timmar på dygnet:)
 
Jag hade uppfunnit ett piller som tog bort smärta helt. Oavsett orsak. Så många inkl mig själv som lider av smärta i kroppen. Känns så otroligt onödigt!

Sen hade jag nog uppfunnit för att vara självisk så det sjunger :angel: den perfekta mannen för just mig. Så jag slapp gå på fler kassa dejter och så snart jag kan springa därifrån.... :o
 
Jag kommer att köpa teleporteringsmaskinen, kloningsmaskinen, rymdfarkosten, tidsresemaskinen och maten man inte blir tjock av.

Sen uppfinner jag en osynlighetsdräkt!

Nej fy sjutton, då kommer ju även ANDRA kunna skaffa en.. typ äckliga typer :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jag hade uppfunnit en tablett man kan ta för att bota olycklig kärlek/hangups på människor som inte förtjänar det. En "ta bort känslorna"-tablett.

Maskiner som kan städa undan allt skräp i naturen inklusive våra hav. Tänker mig som en form av drönare som susar runt ovan land :idea:
 
Jag skulle uppfinna någon slags zon som du kan ha runt dig så ingen kommer närmre än ett par meter. Då skulle jag våga springa överallt i mörker:up:
Gud va bra!
En sån zon skulle jag genast köpa mig, jag som är så mörkrädd när jag är ute med hundarna :up:
 
Jag skulle uppfinna en FLDSMDFR.
Eller ett instrument som kunde köra alla rutinanalyser på kemlab snabbt och på ett eller 2 olika sorters rör.
Ett vaccin alla får som bebisar som ger skydd mot alla mikroorganismer samt skyddar mot autoimmuna sjukdomar.

Skriver också upp mig för fler timmar på dygnet, maten man inte blir tjock av och tidsmaskinen.
 
Jag skulle uppfinna ett piller som gjorde att du aldrig fick mens (förutom när du vill skaffa barn) helt utan biverkningar! Sen för att hålla koll på att du inte är gravid så ser de även till att ditt kiss ändrar färg till blått om du skulle vara gravid. Win win!!
 
Två saker har dykt upp i mitt huvud när jag läst tråden.

1. Kudden som alltid är perfekt. Inte bara temperaturensom någon annan redan uppfunnit här i tråden, utan perfekt på alla sätt. Storlek, tjocklek, mjukhet....

2. Lera som inte fastnar i pälsen på hästen när han rullar sig. Eller, som han påstår själv, när han springer så fort så leran stänker upp på honom.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 888
Senast: Madalitso
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 895
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 178
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 321
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp