Bukefalos 28 år!

Om du skulle köpa ny hund...

Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Saluki :D

Eller någon liten fluffhund, typ bichon frisé, såg en på hundmässan som var hysteriskt söt. Något litet och gulligt som gillar att träna fåniga tricks, rallylydnad och agility.
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Ytterligare en korthårig collie, under förutsättning att det fanns någon intressant kull naturligtvis.

Men två känns väldigt lagom känner jag när jag sitter här i en tröja som var hel igår men full med hål idag efter att valpen kampat lite med matte...
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Jaktgolden

Det är nog det närmsta jag kan komma den hund jag har nu både i utseende och lynne (och hon är:love:), bara i annan kulör :D
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Om jag köper med hjärnan, en KH collie.

Om jag köper med hjärtat; Malle, Saluki, Kooikerhondje eller Pomeranian

En jäkla tur att jag inte ska köpa en ny hund imorrn med andra ord :o :rofl:
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Jag har inte riktigt tid för två superaktiva brukshundar de närmsta åren (vill satsa på den jag har), så någon aningen mindre krävande än en kelpie. Har funderat lite på västgötaspets? Men en liten reservation för att de ev är skälliga. Annars ligger lanchashire heeler ganska bra till (men samma där, går nog bort om de är skälliga).

Min gamla labbe börjar tackla av lite så jag har faktiskt börjat fundera lite smått på om jag "klarar mig" med en hund i framtiden, och om inte, vad ras nr 2 ska vara. Förslag på vädertåliga, robusta och inte allt för envisa lagom små och lagom aktiva hundraser emottages gärna. Ingen pälsvård och inte för lätt till skall! Dubbelpälsad men korthårig.

*sorry för lite halvtrådkap*
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

..då skulle det antingen bli en borzoi eller en RIKTIG italiensk vinthund! :D Känns som jag har två whippet just nu med min mutant.. :angel:
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

En golden till :D

Skulle jag dock byta ras så säger jag nog... hm... tollare från jaktmeriterade föräldrar som används i praktisk jakt. Jaktlabbe är säkrare kort men, nä, det klickar inte.
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Skulle nog bli samma som tidigare, alltså antingen Welsh eller Engelsk Springer Spaniel.

Har svårt att tänka mig någon annan ras.
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Köp med hjärtat: Både snygg o smart...Dobbis så klart! :p

Köp med hjärnan: Hmmmm,Fralla eller Pomme
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Dvärgpinscher såklart. Samma ras som jag redan har 2 st av och har haft 3 st tidigare.
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Hmm... Ja, nu köpte jag ju hund förra veckan, så det mest logiska är väl att svara aussie.
Men finns hon kvar också så nån gammal lugn hund som ändå orkar med en valp. Om jag nu var tvungen att skaffa hund, för det är det Sista jag vill just nu.
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Min nästa hund blir utan någon som helst tvekan en till shiba! Allra helst en dotter till min första. :love:


Annars känner jag verkligen att jag hittat MIN hundtyp och vill gärna gå vidare bland de japanska spetsarna. En Kai är drömmen (förmodligen sätter barndomens anime sina spår *vissel*) men Hokkaido har jag också tittat länge på.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
699
Senast: Nordthor
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 866
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
704
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
693
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp