Om inte tävling fanns.

Skulle ni hålla på med hästar om inte tävling med häst skulle finnas kvar?

Ja

Tävla är roligt för att det visar hur jag/vi har utvecklats. Jag hade fortsatt med hästar även om jag bara kunde vara världsmästare på hemmaplan. Min förra häst, Tant, gick inte att transportera så då var jag ju i den sitsen, tränade hemma men tävlade aldrig.
 
Min häst fungerar inte så bra på tävling, slutar med att jag sitter och gråter i vagnen bakom honom. Så vi la med det.
Tävling är oviktigt för mig.
 
Svarar själv.
Ja, jag har inte tävlat på många år och då bara några få gånger. Jag rider ut, tränar klicker och bara njuter av att få umgås med dessa vackra och smarta djur som ger så mycket.
 
Absolut. Tävling är bara ett icke nödvändigt men ack så roligt plus i kanten. Dessutom ser jag resultatet på tävling som ett kvitto på hur bra vi tränar. Älskar att tävla lite då och då men om det inte fanns så skulle jag fortsätta med bara uteritter och träning. Bara umgänget med hästarna betyder mycket för att jag ska må bra och orka
 
japp.

Målet för mig är tävling för att få en liten check på vart vi befinner oss men all träning man lägger ned hemma skulle inte försvinna bara för att tävlingen nte fanns
 
Frågan började gro hos mig då en del runt mig ifrågasätter varför jag har häst när jag inte har som mål att komma ut och tävla, men även en av miljö trådarna där jag började tänka på hur mycket det transporteras runt hästar för att tävla (inom länder och över landsgränserna).
 
Nej, antagligen inte.
Jag älskar hästar men för mig är sporten så viktig också så om jag inte tävlade så skulle jag nog ha andra djur som är billigare i drift.
Är så jag uppfattar en del runt mig irl, även om dom inte tävlat mycket och på lägre nivå.
 
Nja. Jag behöver ett mål. Jag skulle dock kunna ha "bli bättre på träningen" men för att motivera alla pengar det kostar så skulle jag sakna tävlingsmomentet. Även om det inte behöver vara mer än 3-4 tävlingar på ett år, det viktigaste är alltså inte tävling. Men det är så oerhört roligt att jag inte vill vara utan det momentet.
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 949
Senast: mars
·
  • Artikel
Hästnyheter Det finns flera saker som påverkar distanserna när det gäller bommar och hinder. Underlag och hästens styrka och balans är några...
Svar
0
· Visningar
89
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
522
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Just nu florerar smittsamma sjukdomar på flera håll i landet. Det är allas vårt ansvar att hålla våra hästar friska och det är viktigt...
Svar
0
· Visningar
125
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp